< Tilbake til oversikten

Splenda og karbohydrater?

manne sa for siden:

Det er jo fryktelig vanskelig å få veid Splenda...hvordan skal man vite helt sikkert hvor mange karbohydrater man får i seg?

For å teste ut litt tok jeg for morro skyld og regnet ut karbo-innholdet i teen min tidligere her...

Jeg veide opp 5 store teskjeer og da blinket vekten mellom 0 og 4 gram. Kan jeg regne med at dette stemmer?

Og OM det stemmer... vil det si at jeg faktisk hadde 4 gram Splenda --> dvs 3,9 karbohydrater i teen? (Det er altså en GIGA-kopp vi snakker om her...ca 2,5 normale tekopper)

I tillegg hadde jeg i 0,5 dl melk dvs 2,3 karbohydrater og endte dermed opp på en total på 6,2 karbohydrater i en kopp. :eek:

Dersom det blir riktig får jeg i meg ganske mange karbohydrater de dagene jeg sluker te som en kamel. :cool:

Georgine sa for siden:

Melk i te passer ikke helt med ketolyse om du drikker mer enn en kopp. Splenda veier så lite at det gidder jeg sjelden å regne på. Men 5 teskjeer høres jo utrolig mye ut. Du kan jo forsøke stevia i steden for. Den er 200 ganger søtere enn sukker og jeg har bare noen korn i en kopp te.

manne sa for siden:

Jeg burde kanskje skrevet at jeg ikke er på ketolyse altså... det er mannemannen som er det. Jeg bare leser og lærer. :D

manne sa for siden:

Det er nettopp det... det veier jo omtrent ingenting, men om dagens veiing stemmer så ble det jo kjapt karbohydrater av det. Jeg tipper mine 5 teskjeer var omtrent det samme som 2 spiseskjeer...og 2 karb'er her og 2 karb'er der...det plusser jo på seg. :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.