< Tilbake til oversikten

Tilbehør til grillmat

Makronella sa for siden:

Tilbehør til grillmat - 2

I dag har jeg fulgt opp et tips jeg fikk i helgen, Istedenfor folie til diverse ting på grillen -folieformer. Rett og slett genialt - fortsatt kommer nok folie til være i bruk til enkelte ting, men disse formene fungerte utmerket til mitt tilbehør i dag. Kjøttet jeg har er rester fra i går, og selv om jeg er alene om skulle ha middag i dag måtte jeg bare teste ut.

Formene kjøpte jeg på Europris. De hadde to forskjellige størrelser 8 dl og 5 dl og kan brukes til matlaging og frysing. Det står på de at de ikke må i direkte kontakt med flamme eller varmeelement så jeg legger de på grillplaten på grillen. Det er også lokk med -folie på siden som skal ned mot maten og papp til kunne skrive på på siden som er opp -kjekt om de skal i ovnen.

[CENTER][/CENTER]

Jeg har virkelig hadlet inn til grilltilbehør i dag. Vår-løk paprika , avlange sjalottløk, aubergine og squash og ny kål. Sopp glemte jeg men klarer meg uten.

[CENTER][/CENTER]

Kutter opp litt av hver ting - prøver ikke bli for ivrig og huske på det er mat til en - legger det i den største formen og har noen klatter smør over før lokket legges på.

[CENTER]

[/CENTER]

Iden lille formen har jeg noen cherrytomater, terninger med fetaost basilikumblader bittelitt grov salt og smør før lokket lukkes og formene havner på grillen.

[CENTER]
[/CENTER]

Tomatene er fort ferdig og settes opp et hakk mens jeg venter på det andre skal bli ferdig.
Den siste nakkekoteletten fra i går deles i biter og varmes i mikroen. Det hele på en tallereken og med et er kjedelig reste-kotelett riktig så fristende. Jeg elsker slike blandinger, mange ganger er tilbehøret vel så godt som selve hovedretten. Bare fantasien som setter grenser her

[CENTER][/CENTER]

Kinaputten sa for siden:

Så godt ut! Her er det jo bare å bruke fantasien!:)

Trulte67 sa for siden:

Takk for flott tips!

Gracella sa for siden:

Dessuten kan slike alu-former vaskes i oppvaskmaskinen og brukes flere ganger - litt mer økonomisk da ;)

Clockwork sa for siden:

Mens vi er inne på det, så er ratatouille veldig godt til grillmat!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.