< Tilbake til oversikten

Lavkarbo i Tromsø

Mumle sa for siden:

Jeg har funnet ketolysebakemiks og soyaprotein på Eide Handel, men utover det aner jeg ikke hvor jeg skal gå for å finne lavkarboprodukter jeg hører bli nevnt her. Som gelé, syltetøy, pølser osv med lite karbo. Noen som kan hjelpe?

Fant noen lavkarbo kyllingpølser på Rema faktisk (grilldisken), men må innrømme at de ikke falt helt i smak.

vimsen85 sa for siden:

Dei har lavkarbosyltetøy på Europris i byen. Dei har og en del ting på helsekosten på Nerstranda og på Veitasenteret. Det e og masse man kan bestille på nett. Det e for eksempel ingen av helsekostane i Tromsø som kan ta inn kokosmel. Men det går fint å bestille på nett. Eg har funne forskjellige pølser på Rema med forholdsvis lavt karboinnhold.

Mumle sa for siden:

Takk for tipsene, vimsen85!

Skal sjekke ut helsekostbutikkene. Har aldri bestilt mat via nett, så jeg merker jeg har en liten sperre der. Har du noen gode nettsteder å anbefale?

Cherry sa for siden:

Du som går på delvis atkins kan jo bestille rett fra atkins.com. Om du bestiller f.eks BARE atkinsbarer har jeg regna ut at du får mellom 20 og 24 barer for under tollgrensa. De har også en bakemiks, pasta og shaker.

Ellers kan du bestille rett fra fedon.no eller ketolyse.no og Sukkerfritt.com, som er norske sider. sukkerfritt.se (eller hva det nå heter, en svensk nettbutikk for LCHF), NETRITION.com er den aller største, men jeg har dårlig erfaring derfra, dessuten er frakta latterlig dyr. Dialife.dk, som er en dansk side er også en plass å bestille fra. Ellers får du noe mattyper fra spisdegslank.no, i tillegg til at du kan bestille ferdige retter derfra.

Mumle sa for siden:

Takk, Cherry!

Skal sjekke ut de sidene du nevner.

Mest av alt er jeg interessert i erstatninger for høykarboprodukter som tortillalefser og pasta. Har sett at det finnes pastaerstatninger med lite karbo, men er litt usikker på om de duger. Er jo ingen vits om både smak og konsistens er helt ulikt pasta.

Grolla sa for siden:

Hei.

Veit om at en mann har sendt mail te Mydland for å høre om dem kan begynne å produsere pølase uten karbo. Æ krysse fingran for at det skjer :)

Mumle sa for siden:

Oi, så bra! Kanskje vi skulle startet en kampanje og sendt mail til Mydland hele gjengen! Og hvis ikke de vil så kan man prøve på Ingebrigtsen istedet.

Mydland har jo landets beste pølser, uten tvil. :D
Har prøvd å finne ut hva de vanlige pølsene deres inneholder, men det står ingenting om næringsinnhold på pakkene. Eide Handel har også egne pølser, men der står heller ingenting om næringsinnhold.

I dag fant jeg noen grove grillpølser på Rema, Hot Link tror jeg den ene het og den andre var vel Bratwurst. Bare 0,5 karbo pr 100 gr. Har ikke smakt på dem ennå, men håper de kan være gode.

Grolla sa for siden:

No har æ åsså sendt mail te Mydland. Kanskje dokker åsså burde gjøre det så dem skjønne at det e endel av oss som kommer te å kjøpe de pølsen demmes :):)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.