< Tilbake til oversikten

Endelig gelé for oss lavkarbofolk igjen

mona71 sa for siden:

:):heia:Endelig har Eldorado kommet ut med lavkalori/lavkarbo gele.Bringebær og jordbær. Har savnet dette etter at Heistad sin forsvant fra hyllene.Løp og kjøp og lag deilig fromasj...na:Dmmmm

Tempus Fugit sa for siden:

Hvor selger de disse?

Hadde vært godt med en god dessert til sommeren, og mener at det ligger noen gode vaniljesaus oppskrifter her inne =)

Echo sa for siden:

Kunne du ha lagt ut oppskriften på den fromasjen? Kjenner at jeg ble veldig lysten!

Jabba sa for siden:

Har lett i alle byens butikker men finner ikke denne....Hvilke butikker fører Eldorado?

mona71 sa for siden:

Meny har de ihvertfall:rolleyes:
Du lager fromasj slik: kok opp 4 dl vann og rør gelepulveret inn til det er løst opp.Avkjøles.
Pisk 3 dl fløte og ha fløten i geleen og rør den inn.Sett i kjøleskapet og vent 1-2 timer så kan du gnu innpå:D:p

Carisma sa for siden:

Hovedingrediensen i den er desverre maisstivelse, så den egner seg IKKE for lavkarbo... :nei:

mona71 sa for siden:

Hvor har du det fra da???Står ingentin om dette på pakka:eek:.

Jeg har spist heistadgele så det har tøte ut av ørene.Den står anbefalt i boka "Slank med ketolysekuren"

mona71 sa for siden:

Ikke at jeg skal spise så det tyter ut av ørene er anbefalt,men geleen;-))

Yonah sa for siden:

I gelèen? Det hørtes rart ut med maisstivelse i gelè..

Carisma sa for siden:

Jeg sjekket både geleen og sjokoladepuddingen på Meny for en stund siden, der stod det først på lista.

Yonah sa for siden:

Så rart. Ja ja, spiller ingen rolle for meg, for jeg liker ikke den om den smaker likt som heistad sin.

mona71 sa for siden:

Carisma: Ta en ekstra titt neste gang,og gi gjerne tilbakemelding.Sjokoladepuddingen kan jeg ikke uttale meg om,men på bringebærgeleen står det ingenting om maisstivelse. tuddelu

Carisma sa for siden:

Nå begynner det å bli noen uker siden jeg sjekket posene, men jeg sjekket hvertfall to forskjellige, og begge stod med maisstivelse som første ingrediens. Men hva inneholder bringebærgeleen da?

mona71 sa for siden:

bringebærgeleen innh.
gelantin
fargestoff
surhetsregulerende middel
aroma og søtstoff

protein 1,5
karbo 0,2 hvorav sukkerarter 0
fett 0
kostfiber 0
natrium 0

Echo sa for siden:

Takk for oppskrift:). Hvis jeg ikke finner geleen så kan jeg jo lage selv av fun light saft. Jeg ville trodd at kremen skulle piskes? Den skal altså ikke det da..

Lurer på hvordan det ville blitt dersom man heller pulveret oppi kremen før man pisker den, det har jeg lyst til å prøve dersom jeg finner geleen i butikken.:D

mona71 sa for siden:

jo kremen skal piskes!!!!:)

an_ta sa for siden:

Kan man lage sjokolade fromasj tro? Selsagt da uten jordbærsmak? Bare gelatin? Fløte med sjokolade? :rolleyes:

LiseKristin sa for siden:

Jeg laget en gang en veldig kod sjokoladekrem til en nøttekakebun.
Kok opp fløte med 86% sjokolade, søt etter smak. La stå kaldt tild agen etter.
Piskes så opp som vanlig fløte det blir en deilig sjokoladekrem!
Spis den som formasj med friske bringebær eller legg den på nøttebunnen som sjokokrem :D
Lag nøttebunn med eggehvitter og malte nøtter/mandler, søt med splenda eller Natreen etter smak - jeg er sikker på at det finnes oppskrifter påd ette her inne ;)

Carisma sa for siden:

Jeg kryper til korset og innrømmer mine feil.. :rodme: Var visst sjokopudding og vaniljesaus jeg hadde sjekket.

Trj sa for siden:

åh... ser det er en gammel tråd. Kjøpte, lagde og spiste litt bringebærfromasj i kveld. Søkte den opp her nå og fikk hjertet i halsen. Men er rolig nå. :D Den anbefales.

Jabba sa for siden:

Noen som har en god oppskrift på lavkarbo vaniljesaus?? Har laget med gele og vil gjerne ha litt vaniljesaus til.....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.