< Tilbake til oversikten

Hvordan komme i ketose?

Buksene strammer sa for siden:

Hei.
Jeg er ganske fersk på dette. Det vil si, jeg begynte for en uke siden.
Det jeg lurer på er om jeg er i ketose eller ikke. kanskej jeg gjør noe feil.
Må man spise minst så eller så mange karbo pr dag?
Jeg drikker 3 liter vann daglig. Spiser egg å bacon, ost, salami, grillet kjøtt/kylling, pære, appelsin, fløtekrem. Å ja. så har jeg lagt min elsk på grisesvor. Sånn potetgull lignende som man får kjøpt. Ikke sånn juks, men ordentlig svor.
Jeg vet ikke om jeg er i ketose, men har gått ned ca. 2.5 kg til nå.
Jeg har sinnsykt lyst på sjokolade, så jeg drikker cola zero for å dempe søtsuget.
Noen dager er jeg nesten ikke sulten og spiser nesten ikke, så jeg lurer på
hvor mange karbo jeg må holde meg innenfor. Er det noe max å min?

Tusen takk for svar..:)

Yonah sa for siden:

Prøv deg på 15-20g karbo om dagen og kutt ut frukten, den har ikke noe på ketogent kosthold å gjøre.
2.5kg er bra det!

Ellers det at du driker sukkerfri brus kan være med på å vedlikeholde søtsuget, men her kan det være frukten som er den verste. Prøvd deg på noen dager HELT uten søtstoff og se om det gir seg.

Buksene strammer sa for siden:

Tusen takk for svar. I dag har jeg så langt klart meg uten brusen og frukten, men gikk hardt utover kremfløten som er på boks, og den er det jo litt sukker i.
Får holde meg unna den i morgen..:)

Yonah sa for siden:

Kast den boksen med kremtopp og kjøp heller vanlig kremfløte. Men ikke knert en hel 3dl boks fløte på en dag da, det kan bli litt vel mye melkesukker;)

Les deg opp på kostholdet, denne tråden er fin: forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=867448#post867448 Og kjøp/lån noen bøker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.