< Tilbake til oversikten

Så var det på'n igjen. Denne gangen med verdens beste motivasjon

Mr.K sa for siden:

Hei alle sammen!

Etter utallige forsøk på å komme ned i vekt, ser jeg at det å gå tilbake til en "ketogen" diett er tingen. Har prøvd det før med stort hell, men dessverre holdt ikke viljestyrken, så vekten kom tilbake. Har vært utrolig skuffet over meg selv og orker ikke ha det sånn lenger! I tillegg har jeg fått ny og enda bedre motivasjon i forbindelse med at samboeren og jeg skal ha vårt første barn i desember :-) Gleder meg utrolig mye! Ønsker selvfølgelig dette for min egen del og helsen, men innrømmer at dette er et ekstra tupp i ræva (unnskyld språket)!!
Jeg ønsker ikke å være den pappaen som ikke orker å leke, løpe og styre masse med kommende barn. Det som også er viktig er at jeg går frem som et godt eksempel etterhvert som barnet blir eldre. Vanskelig å stå med pekefinger hvis man ikke følger samme eksempel selv ?!

Uten å ha vært på vekten enda, så tipper jeg at jeg ligger der jeg var sist- Dette vil si ca. 140kg fordelt på 185 cm. Har vekten fordelt ganske jevnt på kroppen, problemet er bare at det så altfor mye av den!
Da jeg ikke er spesielt glad i å lage mat, og dette har nok vært en bidragsyter til sprekker, har jeg i dag bestilt ferdig mat fra spisdegslank.no. Etter å ha gått på ketolyse kuren en gang før, så ser jeg at denne kuren er ganske lik og maten inneholder mindre enn 25g karbo om dagen. Håper denne måten å gjøre det på kan bidra til at jeg fullfører!

I forbindelse med starten av kuren tar jeg selvfølgelig imot tips o.l.
Har også noen spørsmål...

Kan jeg spise noen type tyggis pastiller e.l på denne kuren? (f.eks ifa e.l)
Kan jeg ta noen drinker (vodka) med lettbrus som blandevann i lystige lag?
Er generelt lettbrus ok? (Veldig glad i pepsi max)

Skal prøve å oppdatere etterhvert som tiden går fremover og ser frem til mange hyggelige timer her inne :-)

Hilsen en som ønsker å endelig fullføre!

Kitt sa for siden:

GRATULERER og masse lykke til!:D

Du kan spise Store IFA, og Fribol- drops som man får kjøpt på apoteket.:ja:

Vodka og lettbrus går helt fint en sjelden gang. Pass bare opp for ketose- fylla er ofte lik koma! :eek::eek::eek: Utrolig hvor billig man blir i ketose!:p

Noen vil nok si NEI! du kan ikke drikke lettbrus. Jeg sier gjerne at det må du finne ut selv. Kan være partystopper og hindre vektnedgang, kan opprettholdde søtsug og inneholder jo søtningsstoffer noen anser for å være gift! Så, du må finne ut av det selv!

Trulte67 sa for siden:

Kan jeg spise noen type tyggis pastiller e.l på denne kuren? (f.eks ifa e.l)
Kan jeg ta noen drinker (vodka) med lettbrus som blandevann i lystige lag?
Er generelt lettbrus ok? (Veldig glad i pepsi max)

Du kan spise de store IFA-lakris i pose.
Ja, du kan drikke vodka med light-brus.
Ja, du kan drikke light-brus. Mange mener du opprettholder søtbehovet da, og/eller får i deg for mye gift pga søtningsmidler, men akkurat disse tingene reagerer folk veldig forskjellig på.

Mr.K sa for siden:

Så flott! Dette var flere gode nyheter :-)
Hvordan er det med suketter? Byttet ut sukker med dette i kaffen for mange år siden.
Noen som har erfaring med maten fra spisdegslank.no?? Vil dette fungere bra istedenfor å stå å lage all maten selv sånn som jeg gjorde på ketolyse??

Kitt sa for siden:

Sukketter er ok! Var det den hvite boksen med rødt lokk som var best, tro?:confused:

Her er en tråd om Spis deg slank!

Trulte67 sa for siden:

Natreen suketter, hvit med blått lokk, er vesentlig søtere enn den hvite med rødt lokk (som jeg ikke husker hva heter). Samboern min hiver ihvertfall innpå ganske store mengder med både suketter og light-brus og raser nedover i vekt.

SiTron sa for siden:

Hei, så flott at det å få barn gir deg en ekstra piff, jeg har selv 3 barn og altfor mange kg å dra rundt på. En ting jeg vet sikkert er at det er lettere å være en god far/mor når man er lettere og spiser annerledes, man får mer energi at å gå på ketolyse :)

Jeg er på dag 4 med maten fra spisdegslank.no og det smaker veldig godt. Alle rettene jeg har spist til nå har vært skikkelig gode, i dag hadde jeg laksesuppe til lunch og den var fantastisk! (og jeg er ikke noe glad i laks)

Så gled deg til måltidene du har bestilt, dette kommer du til å like :)

Lykke til!

Hette sa for siden:

ÅÅ! Eg blir so misunnelig! Her eg bur får vi ikkje tak i mat fra spis deg slank... nermaste utleveringssted er i Bergen, og det er 3 timar å køyre... Onkelen min i Oslo har levd på det ei stund, og veit han har gått ned nesten 15kg på ca ein mnd... (men han trener ekstremt mykje og)

Mr.K sa for siden:

Takk for alle hyggelige oppmuntringer, kommer godt med skal jeg si dere!! ;)
Skal hente maten i morgen etter jobb, så da blir onsdag første dag på kur.
Er veldig spent på å komme i gang... Føler at motivasjonen er på topp og har verdens beste samboer som støtter meg 100% og alltid har tatt meg for den jeg er og ikke har brydd seg om vekten :-)

Det å få barn skal bli utrolig moro, jeg gleder meg og er veldig spent.
Ønsker å være der 200% både i kropp og sjel. Det er klart at hvis jeg er fornøyd med meg selv, så er det mye enklere å utstråle positivitet og legge til barnet sunne verdier både og matveien og livet. Ønsker ingen, til og med ikke mine verste fiender, å oppleve følelsen av fortvilelse over vekten i så mange år.
Men, og det er et men, jeg har i alle år allikevel klart å glede meg over alle de gode tingene i livet mitt også! Jeg har en flott jobb jeg trives i, verdens beste livspartner samt venner og familie i verdensklasse... kan jeg be om mer..?!
Ble nesten peptalk til meg selv det her.... he he he :-)

SiTron sa for siden:

:) Viktig å gi seg selv en pepp talk av og til, tror du kommer til å klare dette jeg, for du har verdens beste motivasjon!!!!

Hva syns du om maten forresten?

Jeg har veiedag i morra, og da har jeg gått ei uke på ferdigmaten, skal bli spennende!

Mr.K sa for siden:

Jeg er på tredje dagen med ferdigmaten og må si at jeg er meget fornøyd.
Variert, godt og enkelt. Vet med meg selv at det fort kunne blitt slurv med porsjon og maten hvis jeg hele tiden skulle lage alt selv.... Så dette lover bra :-)
Leste i infoskrivet som fulgte kuren at man skulle oppleve sult de første dagene. Dette har jeg ikke merket noe til... Masse væske ved siden av hjelper mye. Spesielt brødet jeg spiser på morgenen er såpass kompakt og mektig at de to skivene metter godt. Så må jeg vurdere etter 14 dager og jeg skal gå for en annen matkombinasjon hos de eller fortsette på den jeg har nå :-)

Veiedag er spennende. Jeg har faktisk ikke gått på vekta enda, burde vel egentlig gjort det før jeg startet. Får se om jeg husker det i helga.

SiTron sa for siden:

minus 3 kg denne uka :heia:så har gått ned totalt 11 kg :D

Jeg har ikke hatt noe hodepine og lite sultfølelse, så jeg syns disse ferdigrettene er helt topp. Skal bestille for to uker til nå :)

Mr.K sa for siden:

Da var 12 dager på forbi og jeg kan til min store GLEDE se på vekten å notere 8 kilo ned i vekt :-) :-) :-) Utrolig moro å være i gang og se at det fungerer godt!!
I dag skal jeg hente mat for de neste 5 ukene siden spisdegslank.no har stengt i juli... Nå er bare spørsmålet om jeg får plass til alt i fryseren.. he he he.

lega66 sa for siden:

Jeg må si jeg blir beget imponert. gått ned 8 kg på så kort tid. jeg har min første dag idag, og håper også at dette skal gå rette veien. så nå er det bare å bite tennene sammen, og holde seg helt og holdent til dette opplegget.

Mr.K sa for siden:

Opplegget fungerer meget bra og jeg må si at maten er både god og variert. Etter litt over 14 dager på kuren så synes jeg det går veldig bra :-)
Moro å se kiloene renne vekk og dette styrker motivasjonen masse!
Bare stå på så vil også du se resultater!!! Mitt mål er å komme meg ned under 100kg, så jeg har noen kilo igjen gitt (ca.40kg) ;-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.