< Tilbake til oversikten

For mye Fribol = ut av ketose?

søtmumsen sa for siden:

Ble så overlykkelig da jeg så at man kunne spise Fribol på Ketolysekuren da den hadde 0 karbs, at jeg har gumlet en del. Og nå ser det ut til at jeg har kommet ut av ketose, er det mulig pga noen drops?:confused: Har bare vært på denne kuren siden tirsdag, og vil ikke ødelegge det allerede:(

Ellers så har jeg knasket litt bacongull ( to poser i helgen:o, men godt under karb grensa tilsammen!) og drukket cola zero.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Det er bare for høyt kh inntak som kan få deg ut av ketose. …men inntak av kunstig søtningsmidler som man finner i Fribol produktene og sukkerfri brus kan være såkalte partystoppere, dvs at de kan hindre vektnedgang til tross for at man er i ketose.
Når det gjelder bacongull, husk å sjekke at det er den uten/eller med minimalt kh innhold. Husk at bacongull inneholder forholdsvis mye salt og salt binder vann i kroppen i tillegg så kan man fort få i seg litt for mye proteiner ved stort inntak av bacongull.

søtmumsen sa for siden:

Sjekket stix'en senere på kvelden og da var jeg enda i ketose. Men vekten har gått litt opp, så regner nok med at all den bacongullet har gitt meg mye vann i kroppen.. Men man lærer av sine feil,hehe:)
Tusen takk for hjelpen:):)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.