fiffi sa for siden:
Jeg er blitt helt avhengig av Cottage cheese til frokost og lurer på om de har det i Hellas. Evt. hva heter CC på Gresk?
Skal en tur til Kreta og vil nødig unnvære min CC med bær, kanel og nøtter :sikle:
fiffi sa for siden:
Jeg er blitt helt avhengig av Cottage cheese til frokost og lurer på om de har det i Hellas. Evt. hva heter CC på Gresk?
Skal en tur til Kreta og vil nødig unnvære min CC med bær, kanel og nøtter :sikle:
fiffi sa for siden:
Jeg dytter litt på denne jeg. Må da være noen her inne som vet? Og så er jeg interessert i hva kremfløte benevnes med på gresk også??
Lillemy71 sa for siden:
Prøv google translate og se om du får noe ut av den ellers finnes det vel kanskje ok ordbøker på biblioteket:
translate.google.com/#no|el|fl%C3%B8te%0A
Ellers har de veldig god yoghurt naturell som ikke er full av karber som kan brukes. Ellers anbefaler jeg deg og spør en guide (Norsk eller svensK) eller på turistinfoen. Bare si at du har matallergi så blir de så veldig hjelpsomme er enklere å foklare også :D
fiffi sa for siden:
Tusen takk for tipsene, jeg fikk faktisk frem navnene på CC og kremfløte. Ser ut som jeg kan leve lavkarbo i ferien da :)
Lillemy71 sa for siden:
Ser du skal til Kreta. Der snakker jo mange OK engelsk (i hvertfall i de verste turiststrøkene) og på butikken var mange av produktene merket på tysk og noen på engelsk. Er ikke så flink i tysk men nok til at jeg fant ut av merkingen på diverse matvarer. Karbohydrater er kolhydraten, så den er jo grei :D
Ellers kan jeg anbefale deg å lage Nannahs knekkebrød (selv om du sier at du er avhengig av cottage cheese) eller en versjon av de. Holder seg i det uendelige i varmen og kan nytes både som "brød" med pålegg og kjeks til f.eks ost og vin.
Bea7 sa for siden:
Har kjøp CC I Hellas. Den er ein del saltere enn den norske.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.