Matgud sa for siden:
Weee :D min var rosa-lilla! det betyr at jeg er i Ketose. Men har det noe mulig til å bli mørkere? Spiser jeg for mye eller for lite karbs?:D
Matgud sa for siden:
Weee :D min var rosa-lilla! det betyr at jeg er i Ketose. Men har det noe mulig til å bli mørkere? Spiser jeg for mye eller for lite karbs?:D
MAR sa for siden:
Dette er tatt opp flere ganger - alt utslag er utslag. Mørk farge trenger ikke nødvendigvis bety at du har optimal forbrenning, det kan for eksempel tyde på at du drikker for lite vann slik at urinen er for konsentrert.
Jeg ville ikke bekymret meg for fargen dersom jeg var deg, det beste er nok å fokusere på å få et matinntak som er så balansert som mulig :)
Matgud sa for siden:
Tror jeg klarer meg ganske bra:) Må få i meg litt mer karbs bare!!!
Men jeg går ned i vekt da å det er jo flott:D
Så når jeg får lønn skal jeg invistere i digitalvekt:D
MAR sa for siden:
Faktisk har det blitt sånn nå at jeg sliter med å få i meg nok karber - eller, jeg kan ikke bare spise når jege er sulten for å få kabalen til å gå opp, men heller gjøre det til et poeng å velge grønnsaker med mer karber for eksempel. Men jeg blir flinkere og flinkere! Rart å være så bevisst på mat uten å være sulten, bare :)
Men tror det er noe som skjer med mange, at man mister den sultfølelsen og interessen for mat som jeg tidligere hadde. Er vel bare sunt det, forsåvidt :)
Covn sa for siden:
Kjøpte meg en digitalvekt på elkjøp til knapt 300kr når jeg startet :) Så ikke en stor utgift.
Matgud sa for siden:
Nei men det ordner seg:D blir vekt på torsdag. håper ikke jeg begynner å veie meg hver dag da...:eek:
Benedictee sa for siden:
Her kommer ett litt halvekkelt spørsmål, men bær over med meg :)
Det står at stixen skal dyppes i urinen og leses av etter ett minutt. Jeg har bare (og her kommer det halvekle), tisset direkte på stixen og den har jo utslag. Vil det ha noen mer riktig betydning om jeg ..vel, tisser på et glass og dypper stixen? :P
Åh, flaut, men legit spørsmål :)
Zillah sa for siden:
Kan ikkje tenke meg at det skal ha nokon ting å seie om du tisser på pinnen eller tisser i kopp og dyppar stixen i. Eg har gjort begge delane, men det er jo så vanskeleg å tisse rett på pinnen... :rolleyes:
Til samanlikning, kan du jo ta gravitest på begge måtane alt ettersom kva du foretrekker. Hovudsaken er jo at du får rein ublanda urin på stixen. (Ikkje dyppe stixen i toalettet, slik ein forumitt gjorde, det gir ikkje riktig utslag) Den treng ikkje nødvendigvis vere i kontakt m urin i 60 sekund, du må berre vente angitt tid for å vere sikker på at du får avlest rett svar.
Eg les i eit anna nettforum eit svar frå dr Torkil re "korleis" der han nemner at enkelte meiner det er ein risk for å "tisse bort" kjemikaliene på stixen dersom du held den rett i strålen. Ikkje veit eg. Tissar ein så hardt, og er stixen så ømfintleg? Eg syns uansett det er enklast å tisse i eit beger, rett og slett fordi eg sikter så innigranskauen dårleg...
Fofa sa for siden:
Jeg lurer bare på om noen jan fortelle meg hva som gjør at noen har mørkere farge(altså mer utslag) på stixen enn andre?
Har aldri prøvd stix før, men fikk 3 stk av ei venninne, bare for å sjekke. har vært i ketose i ca 2 uker nå, men fikk bare mellom lavt-moderat utslag:confused:
Jeg vet at utslag er utslag, men det er jo en grunn til at det er flere nivåer på den stixen...så jeg vil jo tro at det optimale er å få den aller mørkeste fargen, eller?? Hvordan kan jeg i såfall oppnå det? Er veldig påpasselig med karbene!
Ferskenbeinet sa for siden:
som regel skyldes mørkt utslag at en har drukket for lite den dagen. Det kan og ha noe med hvor i syklusen du befinner deg har jeg merket meg. De forskjellige mørkhetsgradene er ikke noe å trakte etter, så lenge den er lysrosa er det bra! Ikke noe bedre om den er mørkere!
Fofa sa for siden:
ok, takk for svar:)
Har aldri vært noe hysterisk med denne stixen, altså..men måtte bare spørre. Man vil jo gjøre det beste man kan;) Ok, men da fortsetter jeg bare sånn som jeg har gjort! Thanx!
Kitt sa for siden:
Man kan også få lite/ikke noe utslag om man har trent hardt og ikke har noen ketoner i overskudd! Om alle ketonene blir brukt til drivstoff, vil jo ingen finne veien til urinen!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.