< Tilbake til oversikten

Hvorfor får man hodepine?

manne sa for siden:

Jeg har søkt og lest litt rundt her, men ikke funnet ut annet enn at folk HAR opplevd å få hodepine når man går inn i ketose.

Er det noen som vet HVORFOR man får hodepine når man går inn i ketose?

Gitt at man spiser det man skal og drikker det man skal...altså ingen ytre faktorer sånn sett...er det noe i selve det at kroppen tømmer lagrene? At kroppen ikke liker at vannet det har lagret blir borte?

...og til sist... hvor lenge kan man regne med å ha hodepinen? Det er jo ikke så bra å knaske smertestillende heller...har t.o.m hørt at det hindrer vektnedgangen... :rolleyes:

(Nå kan jeg jo håpe at det dukker opp masse relevante tråder nedenfor innlegget mitt...krysser fingre ;))

Gracella sa for siden:

Jeg vet ikke hvorfor man får hodepine, men jeg tror det bare er ifm abstinenser.
Første gangen fikk jeg alle symptomene, hodepine, slapphet, trøtt...
Andre gangen jeg gikk inn i ketose (etter å ha hatt en pause på noen dager) så hadde jeg bare en lett hodepine i en dag. Neste gang merket jeg ingenting.
Nå har jeg vært i ketose i litt over to år og på denne tiden har jeg vært ute av ketosen ca 3-4 ganger i året, alt fra et par dager til en uke av gangen.

manne sa for siden:

Jeg kan jo bare snakke for meg selv her, men jeg har altså ingen abstinenser utover mangelen på karbohydrater. Jeg har aldri smakt kaffe og drikker ikke te eller brus.

Hodepine ser ut til å være den vanligste formen for ubehag i forbindelse med ketose...så ettellerannet må det være... :)

meretely sa for siden:

Hei,
Jeg får også hodepine. Første gang fikk jeg "alt", kroppsverk, slapphet, hodepine....
Har slurvet litt med kostholdet i det siste og falt ut av ketose (mye selskapelighet) men i helga fikk jeg voldsom hodepine, testet med sticks, og ganske riktig, kraftig utslag på ketoner (jippi:), for nå har vekta stått stille i 3 uker:( ). Jeg tok en Ibumetin, og det ser ikke ut til å bremse ketosen hos meg, hodepina kom igjan i natt. Nå forsøker jeg å drikke alt jeg klarer !!
Forøvrig er det gjort en studie på Ibuprofen som kan tyde på at det motvirker muskelsvinn....

Yonah sa for siden:

De gangene jeg har fått hodepine når jeg har spist høykarbo/sprekker og skal inn i ketose igjen, så har jeg ikke tatt magnesium. Jeg hadde en periode i fjor høst/sen sommer hvor jeg ikke tok magnesium på mange uker og jeg hadde hodepine hele tiden.. Så begynte jeg med 2x300mg hver kveld og ikke bare ble jeg kivtt hodepinen, jeg ble kvitt markene i beina og det var lettere å slappe av i stive ledd/muskler.

Nå sier jeg ikke at magnesium er svarer på alt, men det kan være lurt å faktisk ta magnesium og mere til siden kroppen skyller ut masse mineraler i starten fordi man mister så mye væske. Og magnesium er visstenok et av mineralene som MÅ tilføres hver dag.

Borghild sa for siden:

Jeg har trodd at hjernen ikke får nok energi i overgangen til ren fettforbrenning. Når kroppen brenner fett i stedet for glukose går hodepinen min over.
Mulig jeg tar feil . :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.