< Tilbake til oversikten

Natreen på ketolysekuren?

søtmumsen sa for siden:

Var i butikken i dag og kjøte inn min første storhandel av lavkarbo matvarer. Men glemte selvfølgelig boka mi og hva slags søtningsmiddel jeg skulle ha. Men jeg mente å ha lest at Natreen kan man bruke, men så kommer jeg hjem og ser at den IKKE står i boken... :(

Vet noen der ute om det er greit å bruke Natreen når jeg akkurat har startet med ketolysekuren? Og hvis ikke, hva anbefales?

Ana sa for siden:

Kan fint brukes, og sjekk trådene under.

MAR sa for siden:

Jeg kjøpte først Natreen, men fant ut at Splenda fungerer bedre for min del (synes den har mindre ubehagelig bismak), når det gjelder dem som fås kjøpt i vanlig butikk.

Sukrin fås kjøpt på helsekost og har null karber, jeg pleier å bruke hovedsaklig Sukrin og bittelitt Splenda for å få skikkelig god søtsmak. Fungerer kjempebra :)

søtmumsen sa for siden:

Sukrin har jeg hørt mye positivt om, så det skal kjøpes inn:) Men den dumme streiken har gjort at det er utsolgt her i byen, så da får jeg bare vente:) Men har alltid brukt Natreen i te, så jeg synes ikke den har en vond bismak:)

MAR sa for siden:

Aha, da er det vel ikke noe problem :D Kanskje jeg venner meg til det selv etter hvert også, da - det er jo noen oppskrifter natreen funker bedre enn splenda i, og sånt :rolleyes:

For noen stopper vektnedgangen hvis de bruker natreen og lignende for mye - men det ser man jo fort selv. Men kan være greit å ha i bakhodet og teste ut om du skulle begynne å lure :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.