< Tilbake til oversikten

Hvor mange egg daglig?

somaya sa for siden:

Det blir jo en del egg på lavkarbo. Lurer på hvor mange man igrunnen kan spise, og bør man f eks bare spise eggehviten om man overskrider et visst antall?

Kitt sa for siden:

Bare spis så mange egg du orker, du! Egg er friskmeldt for mange år siden!;):D

Iset sa for siden:

Jepp, så mange du vil. Og ikke bare hvitter nei, i så fall ville jeg heller holdt meg til plommene. :D Jeg lager feks. ofte eggerøre av 1 helt egg og 2 eggeplommer, det blir DEN gule, velsmakende, gode røren.

Cherry sa for siden:

Hva gjør du med den ekstra hvita da?:p

Får jeg rester, nei da lager jeg bare av alt istede :D

Gracella sa for siden:

Man kan jo lage mandelstenger eller marsipan eller marengs av de hvitene man får til overs.
(Oppskrifter på oppskriftsdelen av forumet :-)

somaya sa for siden:

Det var godt å høre.
Husker bare mamma sa at et egg i uka for de med høyt kolestrol. Nå har jeg aldri målt kolestrolet (og tror ikke det er for høyt), men spiser MINST 3 egg daglig og lager jeg pannekake/lapper (lavkarb åv kårs) så blir det jo 6 og noen ganger er det egg i middagen også osv....

Full krise er det når jeg er lei av egg, hva kan jeg spise da :p

Iset sa for siden:

Din mor har nok ikke fått med seg at egg er helt friskmeldt nå, det med kolesterol er en gammel myte. Før i tiden trodde man dette, både leger og alle andre, og det henger nok litt igjen hos enkelte, spesielt litt eldre folk. Men det er altså tilbakebevist for lenge siden. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.