< Tilbake til oversikten

Soyabrød - gjør jeg noe galt?

chikelu420 sa for siden:

Prøvde å lage soyabrødet i ketolyseboken for to dager siden. Stusset litt på at det sto 1 SS bakepulver (synes det var litt mye), men tilsatte det som sto der. Brukte seterrømme istedenfor mager kesam. Når jeg smakte på brødet var det utrolig salt! Og litt bakepulver-smak. Måtte legge på masse salat og andre grønnsaker for å få bort den salte smaken. Har noen lignende erfaringer?

Kattepus sa for siden:

Jeg har også bakt det brødet,men jeg fikk litt kake følelse. Som om jeg spiste brødkake. Ikke noe godt synes jeg. I min oppskrift brukte jeg 1spiseskjed også, men den var ikke salt slik som du nevner. Kan det ha med saltet å gjøre kanskje? Jeg bruker seltin salt.
Jeg sverger til "skikkelig" brød og har kastet meg over Lollipops Ketolysegrovbrød.

chikelu420 sa for siden:

Fikk den brødkake-følelsen jeg også. Egentlig ikke noe godt i det hele tatt. Hadde ikke salt i deigen, men lurer på om det kan være fordi jeg brukte soyaprotein og ikke ketolyse bakemix?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.