< Tilbake til oversikten

Sulten etter måltid

Paris sa for siden:

Jeg blir veldig ofte sulten bare ca 1 time etter middag. Spiser jeg da for lite til middag? Skal jeg bare hive innpå med et nytt måltid? Jeg prøver å drikke vann, fordi jeg ofte kjenner lite forskjell på tørst og sult.

Noen som vil hjelpe?

Borghild sa for siden:

Det kan være mulig du spiser for lite fett. Sjekk ut det du spiser til middag, porsjonen kan også være for liten, for du skal ikke være sulten etter en time.

TrillTrall sa for siden:

Hva spiser du til middag da? :confused:

Paris sa for siden:

I dag spiste jeg tomatsuppe med egg, mye smør, ost og kjøttdeig. Til lunsj spiste jeg rester fra gårsdagens lavkarbo"lasagne" og blomkålstuing og grønnsaker. Men orka ikke et så kraftig måltid til middag - var liksom ikke så sulten trodde jeg... men nå har jeg nettopp spist mer, men er fortsatt sulten:cool:kanskje jeg må ta meg mer lasagne da...

Morbeline sa for siden:

Trodde det var proteiner som holdt deg lengre mett? Klar over at hvis man ikke har fått i seg nok energi (som jo kommer fra fettet), så blir man jo sulten, det er vel logisk, men det er vel en fin kombinasjon? Nå ble jeg plutselig usikker her.. :p

Gerd sa for siden:

Det kan indikere på for lite fett i maten.
Men er du sulten, ja så spis et måltid til :ja:

herregud sa for siden:

Tror det er veldig individuelt det der. Jeg er aldri mett mer enn en time eller to etter jeg har spist, uansett hvor mye jeg spiser. (store posjoner med masse fett 5-6 ganger om dagen). Jeg har forsøkt å spise enda større måltider for å døyve sulten men det hjalp ikke no særlig.

Min erfaring er at det ikke betyr så mye hvor ofte eller hvor mye du spiser. Det er hva du spiser som betyr noe. Jeg regnet for moro skyld ut kcal jeg spiste i løpet av en dag, og det var i snitt 4000 kcal. men vekta har gått jevnt og trutt nedover med ca 1/2 til 1 kg pr uke uansett. (mangler kun 4kg på målet mitt nå :)

Så jeg tror du kan spise når du er sulten med god samvittighet og heller fokusere mere på hva du spiser. Da kan du nyte både den gode maten og vektnedgangen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.