kamp sa for siden:
Hvor raskt kommer man i ketose vis man spiser veldig lite karbohydrater?
kamp sa for siden:
Hvor raskt kommer man i ketose vis man spiser veldig lite karbohydrater?
Konkelimonke sa for siden:
Trur det er veldig individuelt om det er snakk om ein dag eller 5...
Så det er berre til å testa med strips og sjå kor lang tid du bruker!
Eg bruker vel sånn rundt 3-4 dagar...
Kitt sa for siden:
Og jeg har aldri trengt mer enn 36 timer!:p
Individult, ja!:ja:
Sulli sa for siden:
ÅÅå... jeg er på min 4. dag nå og føler ikke at jeg er i ketose. Hvordan vet jeg at jeg er det?
Georgine sa for siden:
Du kan teste med stix.
Jeg bruker 48 timer på å komme i ketose.
Sulli sa for siden:
Men er det noe spesielt man må gjøre?
Jeg har bare spist det som står på den lista + litt atkins bar.
Jeg er så redd for å gå opp i vekt pga av at jeg spiser så mye fet mat
Georgine sa for siden:
Hvilken liste? Det står bare at du spiser lavkarbo og det kan være så mangt :) Atkins eller Ketolyse?
Sulli sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Men jeg trenger hjelp! Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan regne ut hvor mye karbohydrater jeg kan spise så jeg spiser bare ting som det står at det er 0 karbohydrater på (spekeskinke, bacon, rent kjøtt og fisk) og graønnsaket over jorda + at jeg har kuttet ut alt av lett produkter. Men det skjer ikke noe...
jeg har drikki masse vann og grønn te
Sulli sa for siden:
søren altså... mistet litt motet nå merka jeg.
jeg som har vært så flink å kuttet ut alt av brød, pasta, ris og kornprodukter.
Georgine sa for siden:
Hvorfor skulle du miste motet? Ingen grunn til det nemlig.
Jeg ser du har registrert deg i mai. Om du forteller hva du spiser, ca mengde, hvor lenge du har holdt på og hvor mye du har gått ned så kan du få hjelp til å vurdere kostholdet ditt :) Jeg får ikke helt tak i hva som ikke fungerer for deg.
Fetter ikke farlig, det er sukker og hvetemel som er farlig.
Sulli sa for siden:
Okey. Dette her har jeg spist:
Frokost:
3 skiver bacon
1/2 avokado
Lunsj:
Spinat, grønnsalat, 1/4 rød paprika, 7 skiver agurk, 1 ss creme fresh, litt linfrø
Middag:
1/2 blomkål kokt til mos med fløte og 3 skiver ost + krydder
Kvelds:
Litt spekeskinke og ost
Og om jeg er blir sulten innimellom tar jeg meg enten en bit av en atkinsbar, en osteskive eller litt spekeskinke.
Jeg har drikki 2 kopper kaffe tilsammen denne uka, ellers bare vann, farris og grønn te
Georgine sa for siden:
Jeg synes det ser bra ut :) Fortsett slik.
Hvor lenge har du holdt på og hvor mye har du gått ned?
Sulli sa for siden:
Ang lusjen: Jeg pleier å lage salaten i et sånt syltetøysglass, sånn at du vet ca mengen.
Sulli sa for siden:
Jeg har ikke gått ned noen ting!!!
Jeg starta når jeg meldte meg inn, men så dro jeg til Italia en uke og da var det umulig å fortsette. Så jeg starta opp igjen nå på mandag. Men jeg ville så gjerne merke forskjell i den første uka. Alle her inne skriver at de kommer i ketose etter bare noen dager. Og at man går ned i vekt den første uka..
Jeg vet jeg virker utålmodig, men jeg er så klar for å bli kvitt de ekstra kiloene! Og iallefall siden jeg ELSKER brød og kaker!
Yonah sa for siden:
Høres ut som om du trenger en måned på deg;)
Spis riktig og la kroppen få jobbe, så går nok vekta ned..
Den uka i Italia, gikk du opp noe da?
Sulli sa for siden:
Jeg er ikke helt sikker jeg, jeg tror egentlig ikke det.
(Men det som er er at når jeg spiser brød o.l blir jeg hard i magen, det er en av grunnene til at jeg fikk anbefalt å prøve denne dietten! Så en uke i Italia = ingen turer på do... )
Jeg vet ikke om jeg klarer å holde på med dette en mnd uten å se noen resultater! Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne motivasjon til å holde meg unna brød og godteri uten at jeg ser eller merker noe som helst.
Tusen takk for at dere svarer meg forresten. Det er til stor hjelp.
Georgine sa for siden:
Det er bare onsdag i dag så du må være tålmodig. Fortsett slik du gjør og la det gå noen uker :)
Sulli sa for siden:
Ja, det er jo bare onsdag :)
Tuuusen takk for råd og oppmuntring. Jeg skal holde ut helt frem til jeg drar til Kina 10.juli. Det blir spennende å se om det er noe forskjell da...
Er det forandringer blir nok det lavkarbo på meg resten av livet :)
jeanette:) sa for siden:
Fikk med meg min mor på ketolyse, og etter 12 timer fikk hun utslag på stiksen.. hun har faktisk gått ned fra 86 til 80 kilo på 6 dager..:eek: vi trodde ikke det vi så når hun veide seg!! - dette viser at det er faktisk mulig! - bare man holder ut lenge nok til å se en forandring.. hun var også veldig skeptisk til alt dette fettet.. men med alt dette fettet forsvinner jom sultfølelsen.. -
har du lest boken til torkil?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.