< Tilbake til oversikten

Hei hei, Ny i gamet!

Matgud sa for siden:

Meldte meg inn her for 1 år siden ca, men det var mest fordi jeg var nygjerrig. Hadde ingen anelse om hvilken filosofi jeg skulle velge. Men på søndag snakket jeg lenge med en kamerat som har ganske peiling på dette og han anbefalte meg Ketolyse. Jeg sliter mye med kroniske lidelser så tenkte dette var verdt å prøve. Etter bare 2-3 dager føler jeg meg mye bedre allerede, om det er pga jeg tror det selv, eller om det fungerer vet jeg ikke, men mye av smertene er borte å det er jo best?.. Lykkerus:boxing:

Så i går laga jeg oopsie rolls, dem ble noe seige men verdt et forsøk:) Tenkte å ha taco til helgen å lage disse som lefser! Spennende!!!

Noen som har noen gode råd til ei som er i startfasen? Skjønner ikke alt helt enda igrunn...

mamman til luca sa for siden:

Hei, og velkommen:D

Er ganske ny selv, så har ikke så mye råd ennå! Men prøv deg frem! Har tatt meg noen uker og finne ut mengde på måltidene og hva JEG kan spise (Ja, for vi kan visstnok ikke alle spise det samme for å gå ned) Nå virker det som det er i gang:)

Lyst på noe godt og uten karber i sommervarmen, så er gele på Fun-saft et supert alternativ:D

Kos deg, og masse lykke til! Flott at du føler deg bedre:)

siri0109 sa for siden:

heisan..og velkommen:)

UNA sa for siden:

Hei! Jeg er også helt ny i gamet. Har holdt på i 3 dager, og føler meg veldig motivert :) Har et spørsmål som jeg lurer på om noen litt mere "erfarne" kan svare på. Hvor lang tid tar det før man er i ketose? Etter bare 2 dager testa jeg mørkelilla på den ketolysestixen. Er det mulig at jeg allerede nå er i gang?

Borghild sa for siden:

Ja det er mulig, men siden fargen er så mørk, tyder det på at du drikker for lite. Et godt råd er derfor; drikk myyyyye vann.

Lykke til og velkommen hit.

UNA sa for siden:

Tusen takk :) -og takk for svar! Trodde det holdt å drikke mellom 2-3 liter jeg.... :rolleyes:

Matgud sa for siden:

Takk og takk! Jeg har bestilt bok og stix så får vi se da;) Om jeg er i Ketose! Jeg merker masse forrandringer å drikker MASSE vann om dagene....må ha må ha :) Hvor mye skal dere ned da? Jeg er litt usikker!!! 20-35 kg kanskje?
:eek:

Nica_ sa for siden:

Hei
Jeg er dritny i gamet for å si det sånn! vet ikke helt hvordan enda engang. Jeg er 167 og veier 69-70, skal vel ned mellom 6 og 8 kg tenker jeg!:D

Myrull sa for siden:

Velkommen og lykke til :)

Matgud sa for siden:

Veide meg i går å har gått ned 5 kg på en uke!!!!!!
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:D

ada-emilie sa for siden:

Tenk at karbohydrater skal komme fra grønnsaker og baser kostholdet først og fremst på protein fra egg,ost uten karbo,fisk og kjøtt. Spis salat og grønnsaker til flere enn ett måltid om dagen. Stek kjøtt/fisk/egg i cocosafett, smør eller rapsolje. Ha gjerne litt udos choice over salaten. Olja smaker godt med salt og pepper på. Unngå melk i kaffen. Ren soyamelk eller cocosa kan erstatte melka. Kokosmelk kan brukes i matlaginga(god hvis du lager en gryte elelr steker noe i panne). Det er forskjellig typer. Velg den med minst karbohydrater. Husk kosttilskudd som Torkil selger. Magnesium, kalsium, krom og kalium er spesielt viktige. Husk at ost inneholder store mender kalsium. Om du bruker LO-salt får du i deg mye kalium der.

Matgud sa for siden:

Dette er bare morro:) Tenkte å lage mandelbrød en dag!

ada-emilie sa for siden:

Mandler har en super sammensetning av næringsstoffer! Høres veldig bra ut! Og godt.

Pangolina sa for siden:

Hei hei,

Er helt ny jeg også! :D Har 40 kilo jeg skal ned (172 cm)...men første mål er 15 kilo! Har vært mye inne her og lest og fant ut at Ketolyse er det jeg vil prøve.

Det blir spennende å prøve alle oppskrifter her inne. Tror mann skal kunne holde en variet meny uten større problem!

Lykke til alle sammen

Matgud sa for siden:

hehe:) Ja bare spør om råd! er mange kloke mennesker her inne!!:)

Masse god mat man kan lage:D

UNA sa for siden:

Jeg er KJEMPE fornøyd med 2.2 kg på første uka!!!! Skal ned 10 kg totalt, så regnet ikke med de første kiloene skulle gå så fort. Jeg elsker å lage mat, og har aldri brukt oppskrifter. Bare å trikse og mikse med de ingrediensene man vet man kan bruke. Morro morro :)

Matgud sa for siden:

Ja det er masse du kan gjøre:) Spise frokost med Brødd, egg reker og majones! DRITGODT!:D

Du kan se bilder på Bloggen min :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.