< Tilbake til oversikten

Atkins og Lindberg slankere i VG

Nille sa for siden:

www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102396

Jeg har skrevet en kort mail til journalisten jeg:

Dere skriver:

Dette er ikke helt riktig måte å gjøre Atkins på. Jeg håper Åse får lese bøkene før hun begynner. Etter de første 14-dagene skal hun legge til 5 gram karbohydrater PR UKE - ikke pr dag. Det er også at hun spiser andre grønnsaker enn bare salat. Listen med tillatte grønnsaker er lang og det dere skriver hun skal spise er ikke variert nok !

Gjør oppmerksom på at Atkinsbøkene som er utgitt i Norge er basert på 1992 og 1999 utgaven av Atkins. Originalen ble kraftig revidert i 2002 og inneholder en del endringer.
Jeg holder på med å gå igjennom den norske boka for å sammenligne med den engelske utgaven. Forskjellene jeg finner vil bli "rapportert" i lavkarboforumet www.lavkarbo.no så snart jeg har kommet meg igjennom.

Jeg vil gjerne ønske Åse lykke til og ønske henne velkommen til forumet vårt for støtte og råd om hun har behov for det.

Med vennlig hilsen

Alkazelters sa for siden:

Et annet horibelt eksempel..." langsomme karbohydrater som protein fra fisk, kjøtt, fjærkre, egg og magre melkeprodukter"... Er til å bli dårlig av....

HP sa for siden:

Jeg har ikke, og gidder ikke lese artiklene :rolleyes: Men jeg må si at jeg kikket inni avisen mens jeg sto i kassakø idag! :p

Så ut som at de hadde fordelt dem bra. ;) Grete Rohde har en sterk kandidat, så også Lindberg... Men de 2 andre ser mindre lovende ut... Min helt uvitenskapelige vurdering! :cool:

Dette blir nok enda en tabloidtest ala Se og Hørs test av slankesjokoladene! :eek:

smosje sa for siden:

Ja, jeg lurer litt på hvordan man får langsomme karbohydrater fra protein :confused: Noen som vet? :D

Uansett, håper hun tar turen innom her da!

Kjempeflott, Nille, at du skrev en mail! :_punk: Det er jenta si, det!!
Spennede om du får svar! Følger med på tråden her og venter spent ;)

Skorpia sa for siden:

Ja jeg må jammen si jeg ikke ble særlig imponert over den artikkelen jeg heller,men som den nysjerrige person jeg er,måtte jeg bare kjøpe med meg avisa i dag,men skuffelsen var stor.

Men siden jeg regner med at VG skal følge opp disse personene,skal det bli spennende å se hvordan resultatet blir.;)

Begod sa for siden:

Syns ikke artikklen var så ille, stod ingenting om at Atkins var usunt eller farlig, et langt steg i riktg retning syns nå jeg.

mofe sa for siden:

Så bra at du skrev mail, Nille! applaudere :)

Men jeg skjønte det slik at det sto at hun skulle øke med 5 gram om dagen FOR HVER UKE, ikke for hver dag.. eh.. jah. Altså slik det skal gjøres. At det sto rett i avisen. :) Men whatever, de har ikke vondt av å lære det de som får mailen :p

Karin sa for siden:

Godt gjort, Nille. Stå på.

Nille sa for siden:

Øke med 5 gram om dagen betyr øke med 5 gram om dagen vel ?? :snill:
Øke med 5 gram pr uke er noe helt annet ?
Dårlig grammatikk/journalistikk er det uansett !

Uansett, jeg fikk mailen i retur, selv om jeg fylte ut skjemaet på VG sin side. Så jeg har sendt den på nytt.... med litt mer ..... Men i dag har jeg mista masse innlegg - og mailer, så jeg har ikke kopi. Låner en PC med knapper på uvante steder....:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.