Er ny her jeg også og er på utkikk etter en diett som passer for meg. Leste om Eat-dietten i siste utgave av Norsk Ukeblad og lurer litt på om jeg skal satse på internett-kurset deres, men jeg synes det er nokså dyrt. Er det noen som kjenner dette kurset, er det verdt 2000 kr ? Noen som vet om dette er det samme som Atkins-dietten ? Har gått på mange kurer tidligere, men har aldri prøvd denne typen kur. Er det lettere å følge dette opplegget enn de tradisjonelle lav kalori-kurene ? Har store problemer med å finne den nødvendige motivasjonen denne gangen og lurte derfor på om det er på tide å prøve noe nytt.... Har minst 35 kilo jeg må bli kvitt....:(
Jeg har ikke erfaring med Eat og vet lite om det, men det ser ut som om det bygger på mange av de samme prinsippene som Atkins? Uansett, her inne finner du nok svar på mye av det du kommer til å lure på når du følger en lavkarbodiett.
Jeg anbefaler deg å lese litt, og når du har bestemt deg for kostholdsfilosofi lager du en liten introduksjon av deg selv og kanskje også en journal der andre kan lese om og kommentere det du spiser. Greit å skrive ned det man gjør, da ser man kanskje ting i et litt annet lys.
Jeg har gått eat kurs og anbefaler det på det varmeste for ferske lavkarbodister.
Nå gikk jeg på et ordentlig kurs og ikke et internettkurs, tror ikke man får den samme motivasjonen med et internettkurs som man fåpr ved kurskvelder. Så hvis du kke har mulighet til å gå et skikkelig kurs, så vil jeg heller anbefale deg å kjøpe atkinsen boka og starte journal her. Tror ikke du finner noe mer motiverende på nettet en denne siden.:)
Jeg vil anbefale Eat ja. Jeg lærte mye der som jeg har tatt med meg videre. Jeg tok internett-kurs og det er å anbefale. Kenn Hallstensen er veldig kunnskapsrik og svarer raskt på mail, og svarer alltid meget bra på alle spørsmål og backer opp og støtter deg. De er i utgangspunktet Atkins, men sier også mye bra om blodtype-dietten og sonen. De første 14 dagene er akkurat som Atkins intro og senere må man velge selv hva man vil følge, hvis man f.eks. synes at Atkins blir litt vanskelig.
Eat-dietten er kjempebra. Jeg har begynt på Eat-dietten etter å ha fulgt Lindberg`s anbefalinger i ett par år. Det eneste minuset med Eat-kurset er innblandingen av Blodtype-dietten i kurset. For meg som er blodtype A vil det vil en kombinasjon av de to diettene føre til at jeg så og si ikke kunne spise noenting. Jeg falt ut av ketose og var skikkelig sur på hele Eat-kurset - helt til neste kurskveld. Da fortalte kurslederen at det ikke er så lett for de med type A - og at jeg heller skulle konsentrere meg om Eat-dietten .. Det gjorde jeg og nå er jeg på rett vei igjen ...
Hei!
Går du på kurs nå?? For det gjør jeg også... Hyggelig å komme i kontakt med flere som går på eat.. Jeg har også blodtype A, og bestemte meg rett og slett for å ikke høre på han kurslederen.. Jeg går jo ned i vekt uten å tenke på det med blodtypedietten, så..... Har siste kurskveld i kveld jeg da... Then i'm on my own... Hjeelp ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.