< Tilbake til oversikten

Diett for dere som ikke liker forkost

Nessimelle sa for siden:

I korte trekk: Dietten kalles intermittent fasting, eller på norsk periodisk faste protokollen, og handler om å faste deler av døgnet (vanligvis 16h for menn og 14h for kvinner). Et lite kcaloverskudd brukes på treningsdager (styrke først og fresmt) og et lite kcalunderskudd på hviledager. Hvordan en legger opp fordelinga av makronæringsstoffer er opp til en selv. Les mer om opplegget under eller på leangains.com

Det er også mulighet til å få Berkhan (svenske) til å sette opp trenings og kosthold for deg med veiledning over en uke, 4 uker eller 8 om jeg ikke husker feil. Dette koster litt vel og merke, men det er absolutt verdt det. Har selv fått et ukesprogram og har gode framskritt med dette. Gikk ikke mye ned i vekt, mye på grunn av at jeg la på meg muskelmasse, men jeg gikk ned ca 1-1,5cm rundt livet ukentlig.

Dette er en veldig behagelig diett syntes jeg, man får mer energi og blir mer konsentrert. Det tar kanskje en uke å venne seg til å ikke spise frokost, så de første dagene kan det hende en er litt sulten på morran/dagen, men det går som regel over fort.

Les mer på leangains.com og fitnessprat.no

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.