< Tilbake til oversikten

Juniskravletråd for 30+

christine76 sa for siden:

Skal jeg virkelig starte månedens skravling med et mindre hyggelig innlegg? Får bare nøye meg med å si at jeg og mannen har barnefri og hadde date i går. Og da gjorde jeg den oppdagelsen at kroppen min reagerer negativt på selv ganske små mengder maltitol. Heldigvis begynte ikke vondtene før jeg kom hjem da, men natten har vært kjip. Så vet jeg i alle fall det, og resten av sjokoladen går nok i bosset.

Elizabethcita sa for siden:

Uff, stakkars!!:klem:Maltitol har jeg også hatt noen møter med ja, og det er skikkelig vondt altså...

Men siden du starter tråden med et mindre hyggelig innlegg, så kan jeg fortsette med et MEGET hyggelig innlegg... :

JEG HAR TO ROSA STREKER PÅ GRAVIDITETSTESTEN MIN!!!!!!! Testa tre dager på rad nå, og den blir rosa hver gang !! Litt svak rosa ennå, så jeg har vært litt usikker selv, men har fått høre her og der at strek er strek, så... Nå må jeg bare venne meg til tanken på at jeg er gravid, og det er en veldig hyggelig tanke....:D

Popp sa for siden:

Christine76: Synes du startet positivt, jeg. Jeg leste nemlig barnefri og date :D Håper dere hadde en romantisk og sexy kveld!

Elizabethcita: Fantastisk hyggelig nyhet. Gratulerer så mye!!!! :klem:
Er det første barn, eller barn nummer 4?

Selv sitter jeg her og nyter solen og sommeren. Sommeren er en deilig tid :cool:. Spise (saft)is, grille fisk, jobbe i hagen.

Det er første barn, og et veldig etterlengta sådan... :) Vi måtte vente lenge med å begynne å prøve, for jeg måtte ha mer stabile stoffskifteprøver først, og så satt den altså nå på den 5. prøveperioden vår :)
Gikk rundt litt i koma i hele går egentlig, men i dag kjenner jeg at jeg begynner å tro på det...

Fumle sa for siden:

Gratulerer så mye med positiv test!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

grotingeling sa for siden:

Gratulere så masse Elizabethcita! Fantastisk god nyhet!!!!

Au au au - maltito er ikke bare bare nei, det har jeg også fått erfare.
Det beste en kan gjøre er å holde seg unna.
Håper du er bedre nå :klem:, for jeg kan bli plaget i flere dager hvis jeg får i meg for mye på en gang.

Fumle sa for siden:

Føler med deg!!!!! Men du får se på den positive siden at du ikke er alene om den saken nei! Men dere hadde vel en koselig kveld uansett ;)

vaskeklut sa for siden:

Næmen, gratuleeereeeer:D! :heia::heia:

Litt gratulerer til meg og, jeg har FERIE! :o (Hva skal en gjøre nå? Har jo ikke mer pensum?! :høh: )

Vi hadde en fin kveld uansett, vondtene begynte omtrent i det vi kom hjem og varte ut natten, er mye bedre nå.

vimsen85 sa for siden:

Gratulerer!!!!!!!!!:heia::D

Tuuuuusen takk alle sammen!!! :klem::klem:

I dag har jeg vært så grenseløst sulten altså... Skjønner at kroppen driver og omstiller seg her ja... Øker på karbene nå da, så jeg er sikker på at jeg ikke er i ketose.

Må si jeg er glad som har dere her inne nå, sånn at jeg kan hyle ut det gledelige budskapet til noen... Vi vil gjerne vente til ca uke 12 før vi sier noe til dem rundt oss (selv om de helt sikkert kommer til å avsløre oss lenge før det...), og allerede holder det hardt å ikke spre det til hele verden... Hehehe:p

Yonah sa for siden:

Gratulerer så mye med positiv test Elisabethcita:blomster:

Popp sa for siden:

Her er det bare å pøse på hemmeligheter fra IRL :D HVertfall slike hyggelig nyheter. Du får det hvertfall lettere enn meg med å komme med bortforklaring på hvorfor du ikke skal drikke - hvorfor du er dårlig etc.=> lavkarbo dietten :rolleyes:

Det virker jo!

Jeg har jo gått på pulver, og gikk over til lavkarbo for to uker siden. Den første uken stod vekten stille og jeg tenkte at det var jo naturlig, siden jeg nå spiser masse god mat. Har stått stille frem til for fire dager siden, og nå har den rast ned. Ned 2,2 kg på en uke må jeg jo si at er veldig bra. Like mye som jeg gikk ned på pulver faktisk. I dag er jeg veldig glad altså!

Så bra at det har løsnet christine :heia:
For meg høres det naturlig ut at kroppen bruker litt tid på å omstille seg fra en metode til en annen :D.
Er jo en del andre "regler" som gjelder når en spiser mat og ikke pulverprodukter....
Selv gikk jeg fra eurodiett til oppstart på ketolyse i går, så jeg er i tilsvarende overgang som det du har hatt.
Blir spennende å se om vekta har endret seg når jeg kommer til veiedag på mandag :p

Takk Imse!!

Det er godt å høre! Blir nesten helt tussete av å ikke kunne si noe vettu... I går hadde vi pappa på besøk, og da var det hardt å ikke buse ut med det gitt... "Ja, er det noe nytt da?" "Neeeeeeeeeei, jeg tror da ikke det...." :p

Ja, egentlig har jeg gode unnskyldninger å komme med, både lavkarbo og stoffskifteproblemene mine. Folk er vant til at jeg spiser "rar" mat, pluss at jeg er sliten og kvalm og diverse hele tiden uansett. Alkohol tåler jeg dårlig pga stoffskiftet mitt uansett (blir ikke fyllesjuk eller noe, men veldig vondt i ledd/musklatur... Rare meg!), så folk er vant til at jeg takker nei.
Blir spennende dette her... :D

I dag prøver jeg å samle energi til å sy vesker. Jeg fikk et herlig stoff i posten fra Jotex her om dagen, med kumønster på!! O lykke!
Men først skal jeg spise litt, og prøver å minne meg selv på at jeg ikke må tryne i spekematfatet. Min store lidenskap igrunnen, men jeg skal nok klare meg noen måneder uten altså...;)

Vaskeklut: Gratulerer med ferie!!! Kan tenke meg det føles deilig!!

Hvis du putter spekematen i fryseren noen dager først så kan du spise den. Må være ordentlig fryseboks, fryseskap eller kombiskap. De minifrysene som er inni noen kjøleskap blir ikke kalde nok.

vimsen85 sa for siden:

Blei jo så masse beibiprat at eg blei nesten bansjuk ;) Meeeen, e kanskje greit å finne seg en mann først.. :rulleøyne Gratulere med ferie vaskeklut. Eg får ferie i morra, eller i det øyeblikket eg sende inn eksamen. Og det SKAL være i dag. Vedda med mamma om at eg klarte å sende inn før fristen. Viss eg gjer det skulle eg få 1000,- viss ikkje skal eg vaske huset heile sommaren. :eek: Så eg bare MÅ klare det. (Kanskje på tide å logge av nettet og komme meg i gang).

Har dokke vært borti sida healthy indulgenses? Får fantastisk lyst på kake når eg e der inne. healthyindulgences.blogspot.com/ Men eg leste der om kokosnøttkefir og tenkte, det e jo smart. Og såg at det var lactic acid (som vel er melkesyrebakterier) i for at den skulle syrne. Prøvde å google for å finne oppskrifter på å lage syrna produkter selv, men fant ingenting. Er det nåken som veit om det går an å få kjøpt melkesyrebakterier for å lage egen youghurt eller kefir. Har og lyst å lage rømme, for det savna eg (tåla ikkje laktose og har lyst å lage sjøl :)

Ok. Ikkje meir prokrastinering. Først mat og så oppgave :)
Ha en strålande dag alle sammen :)

vaskeklut sa for siden:

Takk for det, alle! :D Føler det er velfortjent og nå :p

Du vimsen: skriv oppgava di så tastene spretter! 1000,- og null husvask på en hel sommer er GULL verdt :eek: Lykke til! :D

Men om man får kjøpt sånne bakterier vet jeg ikke o_O Kanskje man bruker litt av en yoghurt naturell, jeg tror jeg har lest noe sånn en plass. Sånn at man tar litt av bakteriene fra en sånn og "viderefører" det. Ikke ta det for god fisk altså, jeg er ingen biokjemiker:rolleyes:

vimsen85 sa for siden:

Har no sju av ti sider på oppgava mi. Så eg trur det skal gå :) Jippi!

Leste på ei engelsk heimeside at man kunne gjere det sånn som du sa vaskeklut, men at man måtte passe på å finne produkter med levende bakterier. Ikkje at eg heilt veit om det er det i vanlige meieriprodukter. Når eg har fått ferdig eksamen og pakka ned alt eg har og stappa det i bilen, så skal eg jaggu forske litt på det.

No må eg skrive tre sider til før eg begynne med finpuss og etterkvart kan sende inn oppgaven. :cool:

I dag er dag 4 på ketolyse, og jeg må si jeg er veldig fornøyd med opplegget så langt.
Masse deilig mat , og jeg må faktisk passe på å ikke spise for mye :spisesnak :rolleyes:
Den beste matopplevelsen så langt har vært tomatsuppe med cocosa (den med kokossmak) med kokt egg og baconterninger - nammenam :D
Og nå kan jeg igjen utfolde meg på kjøkkenet, for jeg liker å lage mat - og å utforske oppskrifter noe jeg ikke har gjort på over 1 år.

Har så langt ikke veid meg etter oppstarten på tirsdag, for jeg ønsker ikke å legge noe press på meg selv i starten hvis vekten står bom stille.
Regner jo nesten med at det ikke er særlig vektreduksjon denne første uka, da kroppen nok trenger litt tid til å omstille seg fra eurodietten.
Litt søtsug har jeg hatt, men ingen hodepine slik jeg fryktet.
Kanskje jeg slipper oppstarts-problemene siden jeg allerede var på et lavkarbo-opplegg??
Uansett, dette har så langt gått fantastisk greit - må det forsette på samme måte og gi resultater i form av enda bedre helse og lavere kropsvekt.

Ønsker dere alle en fantastisk helg, her i gården står grilling på agendaen :D

SiTron sa for siden:

Hei allesammen :)

Har ikke vært så aktiv å skrive her inne men har fulgt litt med siden mars :) Jeg begynte på Ketolysekuren i februar, hadde et opphold i mai og begynte på ferdig mat fra spisdegslank.no nå på fredag. Har gått ned til sammen 9 kg :heia: Så nå er jeg igang igjen :heia:

Grattis med baby i magen Elizabethcita :hearts: barn er en fantastisk gave, har 3 små selv

Hilsen SiTron

Popp sa for siden:

Spennende å høre hvordan det går med deg, GTL. Spennende å kunne utfolde seg på kjøkkenet igjen. Jeg som går på ED skjønner godt at det begrenser seg VELDIG! :)

Velkommen, SiTron. Flott nedgang du har hatt allerede.

Selv kjenner jeg ekstremt sug etter søt for tiden. Det skyldes at jeg har begynt å tilføre frukt/nøtter i kosten min igjen. Så her må jeg være forsiktig så jeg ikke blir trigget i den STORE sjokolade/potetgull fellen! Hittil idag har jeg klart å spise 3 grillpølser i tillegg til min porsjon med kjøtt. Og deretter var det 3 ED barer i løpet av kvelden. Må skjerpe meg litt her... det er lenge igjen til målstreken for min del.

I det flotte været idag, så var hele familien på sykkeltur ned til stranden. Litt for kaldt i badevannet, men det var bare deilig å kunne sitte der og nyte været. Jeg er veldig fornøyd med den nye sykkelen min :D Skulle ønske at jeg hadde hatt mulighet til å sykle til jobben, men den logistikken går ikke med 3 små barn.

sistegang sa for siden:

I dag tok jeg ut ei bukse jeg ikke har brukt på 2 år, og den var neste blitt for stor.:) Gemalen som også trenger å gå ned, har bestemt seg for å følge ketolysekuren han og, så alt er bare velstand her. :)

Grattis med for stor bukse , og veldig kjekt at du har fått med deg gemalen - alt blir mye enklere når en er flere.

Fumle sa for siden:

Her er det 14 dager igjen til operasjonen og begynner å bli litt nervøs her!! hehe... (skal ta armreduksjon) Ellers har jeg denne uken og ut neste uke så er jeg ferdig på skole for i år og DET skal bli godt!!!!!!!!!!!!!

Er det noen andre som har det sånn som meg med tanke på kostholdet? Jeg føler jeg må endre titt og ofte for å fortsette å gå ned i vekt.. Nå har jeg måtte øke litt på karbene samt redusere kaloriene! Blir litt småsprø jeg kjenner jeg.... Ligger vel nå på en 16-1700 kalorier og 20-25 karber...

Fumle sa for siden:

Så flott!!!!!! :heia:

Gratulerer med stor bukse!
Hadde selv en sånn opplevelse med en skinnjakke jeg aldri har kunnet lukke igjen (kjøpte den fordi den var tøff uansett) men nå går den igjen så enkelt som ingenting. :D

Jeg har forresten også mannen akkurat bestemt seg for å gå over til lavkarbo. Det kan bli litt vanskeligere enn for meg, for han er ikke noe glad i å lage mat, og liker ikke så godt salat. Men det kommer nok til å gå greit for ham også. Så nå blir det lavkarbomiddager for hele familien fremover (ungene har ikke noe valg, men de får jo i seg en god del karbo gjennom brød til de andre måltidene, så litt mindre til middag har de nok godt av.

Men selv skal jeg tilbake på pulver i en måneds tid til nå tenker jeg. Går jo ned på lavkarbo også, men er utålmodig, og det har jo funket så bra med pulveret hittil, og funket bra med overgangen til mat. Så da føler jeg meg trygg på at det vil fungere bra litt til.

Er faktisk vanskelig å se tilbake og forestille seg hvor sliten, lite aktiv og deppa jeg var bare for 4 måneder siden. Det å trene og å kutte karbo har virkelig gjort underverker for meg både fysisk og psykisk.:D

sistegang sa for siden:

7. april vekt 132,0 kg.
26.april vekt 125,5 kg.
30 april vekt 122,0 kg.
3. mai vekt 120,0 kg.
10. mai vekt 118,8 kg.
19. mai vekt 119,0 kg.
25. mai vekt 118,3 kg.

1. juni vekt 115,0 kg.
    7.juni vekt 114,0 kg. Til tross for 2 bursdager, 1 begravelse og et sølvbryllup, og at jeg har utrolig mye vann i kroppen. Jeg er kjempestolt av at jeg har tatt fornuftige valg.:)

Marihøna77 sa for siden:

WOW! Det er jo kjempebra! :)
Kan du fortelle hva du spiser iløpet av en dag sånn i gjennomsnitt?
Og hva holder du deg strengt unna?
Jeg sliter med nedgangen,
10. mai: 110,5 kg
18. mai: 105,5
25. mai: 107,5
31. mai: 106,5
7. juni: skal veie i morgen tidlig siden jeg ikke hadde tilgang på vekt i dag tidlig..
Syns det spretter litt opp og ned, men det er kanskje sånn for noen i begynnelsen...

Marihøna77 sa for siden:

1. mai: 110,5 kg
  2. mai: 105,5
  3. mai: 107,5
  4. mai: 106,5
  5. juni: 103,4!!
    Så da hadde det vel løsna det litt :D Deilig, skikkelig boost på humøret å føle at man har fått uttelling!

Pipje sa for siden:

ånei, nå gikk jeg skikkelig i fella! hadde en del kh å gå på, så koste meg med en kurv jordbær. hadde ingen anelse om at det var en så høyt karboinnhold!! sikkert fått i meg over 20kh på bare jordbær!!!!! uff, nå er det sikkert rett ut av ketosen jeg var kommet så godt inn i :(

frifuggel sa for siden:

Tror det må være noe med maten. Har positiv graviditetstest, jeg også... Riktig nok ikke to rosa streker, bare kort og konsist "gravid", og det ble bekreftet hos legen igår. Kunne vært bestemor, men sånn kan det visst gå, når man spiser lavkarbo.. Hehe (Mulig man må gjøre et-og-annet i tillegg, da..) bare to måneder på vei, og så mye kan skje, men enn så lenge så er det rimelig altoppslukende lykke som dominerer, følelsesmessig! :D

Carisma sa for siden:

Oh, jeg er imponert over dere som tør bli gravide jeg.... :D Jeg har vært litt i tenkeboksen i det siste, siden jeg begynner å dra på åra. Men jeg blir så livredd av tanken på unger at jeg får pustevansker bare av tanken! Veeeldig lite sannsynlig at vi begir oss inn på den stien! :rolleyes: Har vel funnet ut at man ikke bør sette unger til verden bare for å glede eventuelle slektninger. :o

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer, alle gravide :D

Jeg selv er riiiiiiimelig lykkelig akkurat nå, men jeg er ikke gravid (har heller ikke mistenkt det :p ), jeg har vært på Lerkendal og sett KISS spille!! YAAAY!! :D :D :D Nå er livet bra, dere :cool:

Takk for tipset!!

Takk for det! Og gratulerer med flott vektnedgang!!!

Gratulerer så masse!! Ja, denne maten hjelper nok på altså... :)

Takk!!
leker at jeg ikke er misunnelig på konserten Hehehe... Håper du storkosa deg på konsert altså!!

Nydelig sol her ute nå, og jeg tror jeg skal ta meg en tur ut til bakgården. Sitte og nyte finværet, og le av kattene som tumler rundt i gresset...
Burde egentlig pakke mer i dag, men hva har man vel morgendagen til...eller neste uke...eller... :p
Gravidformen er ganske god foreløpig, bare litt trøtt og småuggen. (Men det er jeg jo faktisk til vanlig også, så...) Matmessig så har jeg stappa ganske mye karber i trynet den siste uka ja, helt sykt hvor lyst man kan få på ting... :o Får prøve å skjerpe meg, og lande på et mer fornuftig karbenivå...

Hva er sommerplanene da, folkens?

Uma sa for siden:

MÅ bare dele dette... Jeg skal gifte meg 30 juli=) vi bestemte det i går=) så nå må dere virkelig være med meg å holde motet oppe. Må klare å gå ned mest mulig til da=)

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer! :D Vi heier på deg vi vet du :D

Fumle sa for siden:

Neimen som ting skjer her da!!!!!!!!!!!!!!! Gratulerer så mye til dere begge med positiv test, og giftemål :D

Gratulerer sååååååå masse!!!! Nå skal vi hjelpe deg å holde motet oppe vettu... :) Jeg snakker av erfaring når jeg sier at eget bryllup er en vanvittig bra motivasjon for vektnedgang! Gjorde det samme i fjor, og følte meg som verdens vakreste brud med 17 kilo mindre enn for noen måneder siden... Lykke til!!!

Popp sa for siden:

Gratulerer med positiv test, frifuggel :blomst: og med kommende giftemål, Uma :blomst: Det var rask avtale. Bare 1,5 mnd å planlegge alt på. Lykke til!

:heia:

Pusemor sa for siden:

Hva er dette pulveret mange snakker om? Hvor kan jeg få fatt i det?

I morgen skal jeg begynne på pulver igjen og holde på frem til sommeren. Gleder meg litt, men må innrømme at jeg akkurat har spist jordbær med fløte bare fordi det kommer til å være så lenge til neste gang jeg kan.

Pusemor: Vil ikke anbefale noen å ta pulverkur uten tett oppfølging via for eksempel Eurodiett eller Xtravaganza. Gjøres det feil kan det ødelegge mye mer enn det fikser.

Pusemor sa for siden:

Hva heter det og hvor får jeg fatt i det?

Du melder deg inn i en av programmene jeg nevte og kjøper gjennom dem.

Pusemor sa for siden:

Jeg så på andre sider her inne hva det var.. Da holder jeg meg til nutrilett.. Fungerer for meg:) Og det er mye billigere.. Og vi kan få det over alt..

Er ikke det fullt av karber?

Pusemor sa for siden:

Du får i deg ca 5o per dag,men jeg har gått ned etter jeg begynte med det...

Carisma sa for siden:

Man går ned på Nutrilett (som regel..) men mest muskler. Dessuten går man opp det meste igjen når man begynner å spise mat. Og det må man jo før eller senere... Forøvrig anbefaler IKKE nutrilett her på forumet :nei:

vaskeklut sa for siden:

Nutrilett (og andre lignende kurer) på lavkarbo er nesten det samme som å banne i kirka :rolleyes::p

Minni1 sa for siden:

Koselig å komme inn her å lese igjen. Mye hyggelig som skjer.Graviditet og bryllup.

Jeg har holdt meg litt borte siden jeg fikk gallestein. Ble litt satt ut fordi jeg ikke kan spise noe særlig fett og forumet er jo opp og ned med fettråd og formaninger om å spise mere fett. Kotteletta mi som jeg var så glad i har jeg bare måttet kutte ut. Men jeg tror jeg har funnet andre løsninger for å klare å leve lavkarbo og uten så mye fett. Det er vel slik at hver og en må finne sin vei å gå som fungerer for sin kropp tenker jeg.

Jeg er igang igjen ivertfall og har gått ned noen gramsiden sist jeg veide meg så det er jo positivt.

Uma sa for siden:

Vi skal gjøre det lite, bare oss to, hos sorenskriver. Så skal vi en tur til fotograf, og så skal vi avslutte med en kjempe fest på countryfestivalen i seljord, med vassendgutane konsert. Sikkert mange som synes dette er harry, og det er det kanskje. Men vi forlovet oss der i fjor, vi er harry og gjennomførte=) hehe.. så gleder meg masse. Bli helt helt topp og helt helt oss. Måtte bare dele dette, siden det er hemmelig ellers=)

vaskeklut sa for siden:

Haha!! :D Vetu, det tror jeg blir (pardon my french) driiitbra! Nå har jeg lite til overs for countryfestivaler, men det høres skikkelig bra ut om dere forlova dere der ;) Det blir noe dere kommer til å huske resten av livet, og en skal gjøre som en sjøl ønsker. Håper dere får en fantastisk fest og et fint lite bryllup! :)

Uma sa for siden:

ja det blir det tror jeg=)=) blir værtfall garantert mange festglade og skikkelig fest etterpå=)

Zillah sa for siden:

Oj oj, gratulerer til dei nygravide og Uma som skal gifte seg :D
Det er så deilig med litt lykke i verden, sjøl om det ikkje er i mitt hus... :rolleyes:

Gallestein er ikke noen spøk nei, det har jeg hatt et par ganger...
For meg endte det opp med en 2x1cm stein som satte seg fast, og jeg fikk gulsot - har aldri hatt så mye farge på kroppen jeg :p
Men jeg måtte på sykehus og få fisket ut steinen, og jeg forlangte at galleblæra ble fjernet for å minimere risikoen for nye steiner.
Ble operert for nå 4 år siden, og så langt ingen problemer - heller ikke med fett i mer enn "normale" mengder :D
Lavkarbo har jo mange nivåer på fettmengde, så jeg er sikker på at du finner den optimale kombinasjonen for deg etter litt testing. :klem:

frifuggel sa for siden:

Angående frysing av spekemat, etc. Anbefales ikke å stole på den metoden, frysing tar toxoplasmose (parasitter), men ikke Listeriabakteriene. Så, ikke no' spekemat før etter jul :)

vimsen85 sa for siden:

Heiaa
Gratulere med stor bukse, graviditeter, giftemål og kisskonserter :) Eg har no kjørt bil i tre daga og kommet meg heim til familyen. Her får eg servert lavkarbomat til middag kvar dag. LUKSUS! På tirsdag skal eg til Italia! Vi skal i bryllup til søskenbarnet mitt. Eg gleda meg masse! Lure på å lære meg et nytt språk. Har fått så masse energi av lavkarbolivet mitt. Har oversudd til så masse meir! Det e sommer. Og livet er hærlig! Ville egentlig bare ønske dokke en strålande dag :D

Takk for oppklaring!! Da blir det ikke noe spekemat før neste år nei...

Potetgull derimot...:o Har dilla på potetgull, kaviar og melk liksom... I alle dager altså!! :eek::p

vaskeklut sa for siden:

ååh... potetgull.... savn spis litt for meg også, vil du? :o:rolleyes::D

Det skal jeg gjøre... :D Håper forøvrig jeg snart får dilla på noe som er litt sunnere liksom... :p

I morra skal vi på grillparty i menigheten min, og jeg skal friiiiiiste alle sammen med mine deilige lavkarbo-alternativer... :D Bakt minimais, avokadosalat, fylt kyllingfilet i folie, tzatziki... Mmmmmm!!

frifuggel sa for siden:

Potetgull frister ikke, men skikkelig krydrede pølser er digg.. :) Blir nok å gå endel kroner på Jacobspølser fremover. Nammers.. Med hjemmelaget "potetsalat" av blomkål, rømme, majones, krydder og vårløk. Herregud, må visst ha det til frokost! :eek: :o

Søndag - deilige søndag......
Sitter her og sløver i sofaen, lurer litt på om jeg skal aktivisere meg selv ute eller inne i dag - for endelig ser det ut som om jeg har fått tilbake noe av energien som forsvant i mai :rolleyes:
Har faktisk litt lyst til å utfolde meg på kjøkkenet, for nå når jeg igjen spiser "normal" mat så er det mye som står på ønskelisten :D
Kan jo forberede en del måltider for uka som kommer, kanskje teste ut den kaken som jeg har tenkt å ta med på jobb på onsdag (har en kjær kollega som bytter jobb og som går på lavkarbo)
Dessuten har jeg jo funnet og lest så mange herlige oppskrifter på forumet at det faktisk klør litt i fingrene - vil prøve dem!!! Alle sammen - NÅ!!!
Tror det blir inne-dag i dag gitt, og det er jo uansett litt overskyet og kald vind ute :rolleyes: - ja faktisk så går jeg ut på kjøkkenet med en gang!

Ha en fin dag alle sammen :D

vaskeklut sa for siden:

"potetsalat" er jo ikke den verste retten å ha cravings på da :D

Popp sa for siden:

Minner meg på at jeg hadde sug etter appelsiner, fra Cervita - det måtte være de og ikke noe annet merke :D

Søndagen er passert snart og mandag imorgen. Nå går tiden mot sommerferie med stormskitt. Det er vel flere her som skal ha seg litt ferie? Ungene har en uke igjen av både bhg og skole, så vi må høre med noen snille besteforeldre om de kan steppe inn. Selv drar vi til sørlandet medio juli - gleder meg vanvittig til deilig ferie med masse sol :D Vi lurer også på om vi skal få til en tur til legoland, men vi får se hvordan vi får det til. Hva med dere andre, hvor skal dere?

Europarundt-omkring-tur på oss i år :D, og turen starter om kun 1 1/2 uke:heia:

Her er en av de aktuelle rutene vi har sett på;
Sverige - Danmark - Tyskland - Nederland - Belgia - Frankrike - Storbritania - Frankrike - Italia - Sveits - Østerrike - Tyskland - Danmark - hjem

Men vi har egentlig ikke noen fast plan, det eneste som er fastsatt er at vi skal treffe venner i London den 1. juli :cool:
Ellers så blir det litt etter dagsformen og hva vi finner på underveis - så får vi se om Europa er like enkel å kjøre rundt i som USA:p

Popp sa for siden:

Blir det campingtur? Mange land dere skal gjennom - hvor lenge skal der være på reise? Det der må da minst være 4 uker? 1,5 uke er ikke lang tid, skjønner godt at du gleder deg :D

Da har jeg lagd masse deilig mat til uka som kommer, så nå er jeg passe sliten i både beina og ryggen - tar på å stå oppreist i maaaange timer.:geip:

I kjøleskapet finnes det nå;
Fiskekaker
Tekaker
Pizza

I tillegg har jeg bakt muffins (måtte teste en svensk LCHF-oppskriftsbok jeg har) og en nøttebunn som skal brukes til iskake (må bare finne igjen oppskriften på den isen jeg brukte.....)

Må si meg fornøyd med totalen, og de fiskekakene ble bare helt fantastiske :stortsmil - lunch i morgen tenker jeg :ja:

Nei ingen campingtur - er ikke campingmennesker vi :cool:
Blir nok en del B&B samt vingårder, og har vi funnet en rimelig hotellkjede som vi skal teste ut.
Skal ikke overnatte i de store byene (det er dyrt i sommersesongen det!!!), men heller bo litt i utkanten og så ta dagsturer inn for å se på diverse atraksjoner.
Turen vil nok ta minst 3 uker (litt etter om vi synes dette er kjekt eller ikke), men som sagt; ingen plan.
Så kankje blir det bare 1 uke, kanskje tar vi 4......

Popp sa for siden:

All respekt til campingfolk, selv hadde jeg ikke holdt ut lenge i en bitteliten metallboks. B&B har vi vært på i Frankrike, superkoselige steder ut på landet. Gled deg.

Kikket forresten på innholdet i de fiskekakene, lurte nemlig på om de kunne lages på ED diett? Men det så ut til å bli litt for mye av proteinmaten? Kanskje om man deler det opp i en liten porsjon? Eller blir fløte for mye fettinnhold på ED? Jaja :sukk:

Nei, nå må jeg hoppe til køys. Sov 3 timer tidligere idag pga hodepinen, så det ble intet trening idag, men nå har jeg kikket på timeplanen for sats imorgen, skal prøve meg på enten kl 19 eller 20.

Jeg liker camping:)
Dessverre gjør ikke mannen det, og i år han han fått bestemme ferien. Men det blir kjekt uansett. Skal leie hus på feriesenter i Danmark sammen med en annen familie. Reiser i slutten av juli, så har litt over en måned igjen. Men vi har tjuvstartet med en uke i Spania i mai da, så det er ikke synd på oss.

Er litt misunnelig på europaferien, sånne ferier liker jeg! Men vi vil vente til ungene er litt eldre før vi forsøker noe sånt igjen. Nå er det greit å overnatte litt flere netter på ett sted.

Solange sa for siden:

Så synd at vi reiser hjem til Norge i sommer, ellers kunne dere stikki innom Waterloo i Belgia og besøkt oss:) I og med at hovedferien her nede er i august, så blir det nok enklere å kjøre rundt enn en måned seinere. Det jeg har hørt er at USA er bedre å kjøre i, bl.a fordi skiltinga er mye bedre. Men dere har vel GPS;)

Zillah sa for siden:

Her blir det nok "same as every year" - nemlig tur til svigermor, barna gleder seg vilt til å sjå igjen farmor på landet!! :spent:
Trur i alle fall det blir tur til svigermor, litt rart da, siden gemalen og eg skal separerast :nedfor:
Eg håpar eg kan halde meg til kuren, svigermor viser sin kjærleik ved å stappe i oss masse mat, og det er ikkje nødvendigvis lavkarbo, medan gemalen berre vil ha McDonalds på reisa. What's a girl to do. :veitikke:

buzy bee sa for siden:

Hei alle sammen. Jeg har fulgt med i kulissene en stund, og nå er jeg i gang f.o.m. i dag.:) Har foreløpig ikke spist noe, men skal ha egg og bacon til frokost. Denne gangen er jeg mer fokusert enn tidligere. Nå skal jeg sette meg ned og lage en handleliste slik at jeg har inne det jeg skal ha videre. Og så får jeg kanskje laget noe "brød" utover dagen.:)

Solange sa for siden:

Lykke til Buzzy Bee! Jeg synes planlegging er alfa og omega for å få til dette. Planlegg helst mat for mange dager av gangen, handle inn, og prøv stadig noen nye retter inntil du får et reportoar. Lykke til!

Ja planlegging har mye å si, i alle fall i starten.
Jeg brukte mye av dagen i går på å tilberede mat for denne uka, så nå kan jeg gå i kjøleskapet og hente ferdig tilberedt frokost/lunch som jeg tar med på jobb.
Middag er for meg det enkleste måltidet, for da er jeg jo for det meste hjemme hos meg selv :D

Av "brød" så må jeg si at disse tekakene er min favoritt.
Bruker den oppskriften med 2 ss pofiber (fåes på helsekost og Meny (i alle fall her i Bergensområdet)).
Får 6-7 stykker av en posjon, og de holder seg veldig godt i kjøleskapet.
Bruker dem til vanlige blingser, som dyppebrød i suppe og nå i helgen som hamburgerbrød.
Smaker veldig "brød" synes jeg, og så er de jo så enkle å ta med seg i matboksen :p

Popp sa for siden:

Så dårlig gjort, Zilla. Håper dette er en svigermor som du kan fortelle at du ikke spiser annen mat enn lavkarbo. Det har jeg gjort med min svigermor, som er bare helt super med slike ting.

Velkommen Buzy Bee!

Ser ut til at det kan bli litt sol nå på ettermiddagen. Tenker jeg stikker innom fiskebutikken og kjøper litt "take-away" (hva heter det på norsk?) for deretter å dra til parken med mann og barn. Deilig med sommer!

Carisma sa for siden:

Oj, det hadde ikke jeg klart! :o Jeg vil helst ha alt timet og tilrettelagt ned til kvarteret når jeg skal på ferie... Desverre er ikke sambo helt på den, men jeg har i det minste fått lov til å planlegge hva man skal de forskjellige dagene. Jeg blir voldsomt stressa av å ikke vite om vi får sett det vi har tenkt, shoppet det jeg vil o.l, så han har insett at en (for meg) løs plan er bedre enn et par ukers helvete med meg uten planer :D

Har så mye struktur på arbeidsdagene hele året, så for meg er det bare kjempedelig å kunne slippe mye planlegging i ferien :D
Teller ned for fullt nå, 3 arbeidsdager igjen :p - må vel snart begynne å se gjennom sommerklærne :rolleyes:

buzy bee sa for siden:

Nå står proteinbrødet i ovnen. Gleder meg til å smake på det.:)
Ellers så går det greit. Er for tida hjemme, og det er myyye enklere å legge om kostholdet når man har god tid, det er helt sikkert!
Ønsker alle sammen en god dag!:)

Minni1 sa for siden:

Takk for link til oppskrift på t-kaker grotlingen.

Disse må jeg prøve.

Puh - da var helgen over, og jeg skal si det har tatt på :eek:
Har brukt den til å ryddet og vaske hele huset (støvtørking, støvsuging og gulvvask, vasket alt skittentøy, byttet på sengene inkludert lufting av madrasser, dyner og puter og ikke minst pakket til ferietur :D
Er veldig fornøyd med å ha kommet meg gjennom lista, for det betyr at jeg i dag ikke trenger å gjøre annet enn å vaske opp etter middag - og det tar oppvaskmaskinen seg av :cool:
Kjenner jeg er i veldig feriemodus nå, så det skal bli en tøff dag på jobben dette - akkurat nå skulle jeg faktisk ønske at dagen var fylt med møter. Men nei da!, i dag har jeg selvfølgelig tom kalender .......

buzy bee sa for siden:

Dette går rette veien!:) Men åssen i huleste endrer jeg på thickeren? Pin..? Aner ikke hva jeg skal skrive der. Jeg endret i forrige uke, og da gikk det liksom av seg sjøl, men ikke nå.:confused: Skulle jo gjerne skrevet inn at nå har jeg gått ned enda litt, så tilsammen 1,6 kg på en uke - det er jeg fornøyd med. I hvert fall siden jeg måtte skeie en smule ut på lørdag da jeg var i selskap.:)

buzy bee sa for siden:

Og så fikk jeg til thickersen! Men vet ikke hva jeg gjorde da...:o

vaskeklut sa for siden:

du trykka sikkert inn det "passordet"/pinkoden du valgte da du registrerte deg :)

vaskeklut sa for siden:

Jeg skjønner meg ikke på vekta mi og kroppen min jeg altså :rulleøyne

Jeg er fortsatt ikke kvitt de fire, fem kg jeg la på meg i mars/april, men kroppen blir jaggu mindre og mindre. Prøvde sports-bhen min her om dagen, den er altfor stor! :eek: Nå skal det sies at det er et år siden sist jeg prøvde den da :o host Uansett synes jeg jaggu at den #"%¤ vekta også kan krympe!

Hvordan gjør dere det med tickeren, forresten? Jeg mener, om dere legger på dere i "motbakker", plotter dere inn de ekstra kiloene eller later dere som at de ikke er der?:D

TrillTrall sa for siden:

Tekakene til Lena Beatrice er toppers ja! Sist jeg bakte lagde jeg tredobbel porsjon og puttet to og to i en pose og slengte i fryseren. Om jeg tar dem opp om morran så har de tinet til lunsj og de er knallgode å tine i brødristeren også om man har dårlig tid! :)

Zillah sa for siden:

Hehehehe... er heldigvis ikkje så veldig stor motbakke enda, så eg latar som han ikkje er der. Ein kilo opp ein kilo ned... Men eg har vore inne på tanken, kva søren skal eg gjere om eg må telje bakover igjen, lol. Huffa. Nei, er ikkje parat til å kjempe med tickeren også :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Jeg endrer den hver torsdag, enten opp eller ned ettersom vekta viser.

buzy bee sa for siden:

Mmmm!!! Har laget chicken nuggets og det var godt!:) Og så laget jeg en dip, men vet ikke helt hvor lavkarbo den er da... 1 avocado, rømme, majones, hvitløk, sitron, salt, pepper. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.