Bare et lite tips...
Til glede for en sulten lunsjmage i dag har Baker Hansen begynt med lavkarbo!
De solgte lavkarbo-rundstykker både med og uten pålegg, som faktisk smakte helt ok :D
Ingredisenser: egg, creme fraiche, linfrø, kruskakli, sesamfrø, solsikkefrø, bakepulver, maisstivelse, e500, e336 og rapsolje.
Protein 8,5 g, karbo 4,9 %, fett 25, 1 g.
Juks og fanteri at de oppgir karbo i prosent og resten i gram...:mad: Men ellers er det supert at bakeriene og restaurantene sakte begynner å forstå noe :)
Vet du hvor mange gram det er i et rundstykke? Det burde de kunne opppgi.. Jeg hadde spurt jeg, og kan de ikke oppgi haddej eg nok sagt klart i fra at som lavkarber gidder jeg ikke å kjøpe når de ikke kan oppgi. Men jeg er helt sikker på at de kan oppgi og at de vil tjene på å oppgi det i gram pr rundstykke..
Hvis dette: Protein 8,5 g, karbo 4,9 %, fett 25, 1 g. = per 100 gram, så er det jo 4,9 gram kh?
Eller er det per rundstykke?? Utfra fettet så virker det som at det er per 100 gram.
Vrient dette her, fordi det står kun vekten på rundtstykke og ingenting om næringsdeklarasjonen gjelder per 100 gram.
Har kontaktet de, så poster svaret her når jeg hører noe
4,9 prosent er 4,9 prosent, uansett hva vekten mått være. Så om du vet vekten på rundstykket, så kan du gange den med 0,049 og du har antallet karbohydrater i rundstykket.
Ser ikke ut som om de har disse rundstykkene på den rare kombinerte baker hansen/bagel & juice-sjappa øverst i thv meyers gate, men går muligens an å etterspørre :cool:
Prøvde et sånt rundstykke forrige helg. Greit nok, litt tørt og smulete og ikke så mye smak, jeg lager myyyye bedre rundstykker selv! Hadde de vært himmelsk gode og enda mindre karber, så kunne de også forsvart prisen på 22 kr per rundstykke. Kjøper man med pålegg på, så kostet det ca 70 kr, og det blir for dyrt for min økonomi i hvertfall. Men jeg har aldri råd til å spise ute uansett, så samma... Ønsker meg et skikkelig lavkarbo-kjøpebrød som ikke koster skjorta.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.