< Tilbake til oversikten

Baconburger og lunchkaker (Spar)

Konkelimonke sa for siden:

...er desse lovlege? Eg har nemleg hamstra nokon slike og har planar om å eta ei halv kake med eitt egg til, til frukost...

Det står jo ikkje noko om energiinnhald og slike ting på dei, men eg ser jo det at det er bruka potetmjøl i dei... ikkje mykje vil eg tru, men litt...

Det eg er ute etter er på mange måtar ei "godkjenning"... Haha!
Kva seier de?
De finn dei på Spar og EuroSpar i ferskvaredisken forresten... :)

Gerd sa for siden:

Du kan jo spørre de på butikken hva som er i de.

Personlig kjøper jeg ikke produkter som ikke jeg vet næringsinnholdet i. For da vet man faktisk ikke hva man får i seg :)

Ja, så sant så sant... altså, det står kva det er i dei, men det står ikkje sånn "Næringsinnhold per 100gram"-opplegg...

Anyway, frukosten smaka godt den ;)

Yonah sa for siden:

Jeg har aldri sett kjøpekarbonader av noe slag med mindre enn 5g karbo, pleier å være 6-7g på de lunsjkakene jeg har sett. Og de kommer i fra potetmjl eøøer tapiotikastivel og evt mjølk. Står det noe slags stivelse på innholdet, så hold deg unna til vanlig og bruk de evt. kun til nødmat, ikke til flere ganger i uka.

Men spist er spist og en gang i mellom er ikke krise.

Photobscura sa for siden:

Lunsjkaker er av min favorittnødmat, de er feite, men aberet er at jeg må pelle ut maisen og gulerøttene. Ikke bare fordi det er for mye karbo, men fordi jeg ikke synes det smaker noe særlig godt. Men ellers, lunsjkaker er kjempegodt :o ...

Takkar for svar :)
Trur uansett om dei har bruka litt stivelse i form av potetmjøl at eg kjem til å unna meg ei halv slik kake til frukosst av og til saman med eit steikt egg... Sjølv om eg har ferie virkar det som om eg ikkje har fantasi til å stå å tenkja ut frukost! Haha!
:)

helsefreak sa for siden:

Hei!

Jeg vil heller anbefale deg å lage dine egne kjøttkaker! Du kan jo prøve denne oppskriften f.eks.:

500 g. karbonadedeig
1 dl fløte
1 egg
litt farris
salt og pepper etter smak
tilsett løk hvis du liker det

Stekes og nyyyytes! Selv bruker jeg ren kjøttdeig av elg.

Clockwork sa for siden:

Tviler på at de vet hva som er i de.
Har jobbet i ferskvaredisk selv (Meny) og der kom alle kakene ferdige i pakker, vi bare varmet de opp. Farsekaker, lunchkaker, karbonader osv...
Hendte en sjelden gang iblant vi lagde noe selv, men regn stort sett ikke med at det er laget i butikken.

trinelis sa for siden:

jeg jobber som butikkslakter disse kakene er fy fy for min del.....masse karbo i de.godt over 5 g.

Uff og uff og UFF....
Okei, eg skal heller laga meg nokre eigne, av rein kjøtdeig!
Jepp, har allereie kjøpt inn det eg treng, og satsar på dei vert like gode - om ikkje betre- enn dei eg kjøper i butikken. Kan jo hiva oppi nokre grønsaker, litt bacon eller anna snæks ;)

Takk for oppskrift "helsefreak"!
Og takk for the heads up, "trinelis"!
Og takk alle andre...!!! :)

anette76 sa for siden:

Jeg spiser disse variantene som "nødmat" en gang i blant ja , eller for å unne meg litt ekstra til lunsj en fredag i ny og ne :)

Jeg lager baconburgere selv :
1 pk kjøttdeig / karbonadedeig
1 egg
litt fløte
1 pk bacon (småkuttet)
Revet parmasan
salt 7 pepper
krydder etter ønske.

Disse lager jeg enten som burgere eller små kjøttboller med salat og tzatziki til. Veldig gode , og enkle å ha med på tur , til lunsj osv.

Lunaluna sa for siden:

Jobber i butikk selv, og kan si at disse ferdige kakene kommer fra Matbørsen. I butikk er vi ikke pålagt å merke ting som selges over betjent disk. Alle varer som selges "ubetjent" skal ha innholdsdeklarasjon, men det er ingen krav til merking av næringsinnhold enda.
Spør du de ansatte på Spar skal de kunne vise deg innholdsdeklarasjonen, denne står på originalemballasjen eller i et produktdatablad.
Har ikke innholdsdeklarasjonen i hodet, men mener å huske at de ikke akkurat er lavkarbovennlige.

Shooterr sa for siden:

På den Meny-filialen jeg bruker er de merket med;

Lunsjkaker 8g karbo / 100g
Baconburgere 6g karbo / 100g

spiser det til lunsj et par ganger i uka, og er etter min mening bra mat (med mindre man er på ketolyse).

Photobscura sa for siden:

For meg som knipser/spytter (ja, jeg vet, sjarmerende) ut gulrot- og maisbitene så blir det sikkert noe mindre også ;).

Zillah sa for siden:

Men... men... kor ferskt er det da, da? Her går vi og kjøper mat frå ferskvaredisken i den trua at det er nylaga :mad:

Sanney sa for siden:

På menybutikken mamma jobber får de inn deigen fra matbørsen, men de steker kakene selv. samme med fiskekaker, jeg har hvertfall sett begge deler bli stekt bak disken.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.