Jeg har aldri sett kjøpekarbonader av noe slag med mindre enn 5g karbo, pleier å være 6-7g på de lunsjkakene jeg har sett. Og de kommer i fra potetmjl eøøer tapiotikastivel og evt mjølk. Står det noe slags stivelse på innholdet, så hold deg unna til vanlig og bruk de evt. kun til nødmat, ikke til flere ganger i uka.
Men spist er spist og en gang i mellom er ikke krise.
Lunsjkaker er av min favorittnødmat, de er feite, men aberet er at jeg må pelle ut maisen og gulerøttene. Ikke bare fordi det er for mye karbo, men fordi jeg ikke synes det smaker noe særlig godt. Men ellers, lunsjkaker er kjempegodt :o ...
Takkar for svar :)
Trur uansett om dei har bruka litt stivelse i form av potetmjøl at eg kjem til å unna meg ei halv slik kake til frukosst av og til saman med eit steikt egg... Sjølv om eg har ferie virkar det som om eg ikkje har fantasi til å stå å tenkja ut frukost! Haha!
:)
Tviler på at de vet hva som er i de.
Har jobbet i ferskvaredisk selv (Meny) og der kom alle kakene ferdige i pakker, vi bare varmet de opp. Farsekaker, lunchkaker, karbonader osv...
Hendte en sjelden gang iblant vi lagde noe selv, men regn stort sett ikke med at det er laget i butikken.
Uff og uff og UFF....
Okei, eg skal heller laga meg nokre eigne, av rein kjøtdeig!
Jepp, har allereie kjøpt inn det eg treng, og satsar på dei vert like gode - om ikkje betre- enn dei eg kjøper i butikken. Kan jo hiva oppi nokre grønsaker, litt bacon eller anna snæks ;)
Takk for oppskrift "helsefreak"!
Og takk for the heads up, "trinelis"!
Og takk alle andre...!!! :)
Jobber i butikk selv, og kan si at disse ferdige kakene kommer fra Matbørsen. I butikk er vi ikke pålagt å merke ting som selges over betjent disk. Alle varer som selges "ubetjent" skal ha innholdsdeklarasjon, men det er ingen krav til merking av næringsinnhold enda.
Spør du de ansatte på Spar skal de kunne vise deg innholdsdeklarasjonen, denne står på originalemballasjen eller i et produktdatablad.
Har ikke innholdsdeklarasjonen i hodet, men mener å huske at de ikke akkurat er lavkarbovennlige.
På menybutikken mamma jobber får de inn deigen fra matbørsen, men de steker kakene selv. samme med fiskekaker, jeg har hvertfall sett begge deler bli stekt bak disken.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.