sistegang sa for siden:
Badevekta mi kjøpt på Biltema, viser nesten 1 kg i forskjell om jeg har beina tett sammen eller ut på kantene, når jeg veier meg. Mest når beina er tett. Flere som har opplevd dette?
sistegang sa for siden:
Badevekta mi kjøpt på Biltema, viser nesten 1 kg i forskjell om jeg har beina tett sammen eller ut på kantene, når jeg veier meg. Mest når beina er tett. Flere som har opplevd dette?
camryn sa for siden:
Haha, ja der seier du noko! Gikk på badet og sjekka no og det er over to kilos forskjell mellom å plassere beina ytterst eller i midten. I tillegg har eg merka forskjeller alt ettersom kvar på golvet den står. ;)
Irriterande, godt vi har målebånd. :p
Vettel sa for siden:
løper og tester
Min elektroniske vekt med merke Wilfa, viste samme tall om bena sto normalt til siden, eller samlet på midten.
Men vet at det varierer etter som hvor den står. Så lurt og ikke flytte på den.
kamp sa for siden:
Hadde en billig vekt fra biltema, den var håpløs. Viste opptil 3 kg forskjell. Har nå en fra coop mega og den viser likt :)
Beatrixie sa for siden:
Jeg hadde en gammel elektronisk som viste 1-2 kg forskjell alt etter hvor man stod på vekten.
Kjøpte en ny Bosch,og den viser det samme uansett hvor jeg står på vekten:)
sistegang sa for siden:
Takk for svar, da får jeg dra å kjøpe meg ei ny vekt. Og la den stå på samme sted hele tida.
NB. Jeg har vært så dum at jeg ikke har brukt målebånd, det var bare gøy å merke at tøyet satt løsere. Skal begynne nå.
Elster sa for siden:
Hvilken Bosch-modell har du? (Trenger en nøyaktig vekt og min vekt er helt håpløs)
Migica sa for siden:
Dytter litt på denne tråden jeg..
Har også en sånn "billigvekt" som er veldig ustabil..
Veier meg som regel tre ganger og tar gjennomsnittet av dette hehe...
Noen som har gode vekter å anbefale? Og hvordan fungerer disse vektene som viser fett/muskelmasse osv i kroppen? Er dette noe man kan ha nytte av eller er det bare "fanteri"?
Marella77 sa for siden:
Har lest i en annen tråd her at vekten fra IKEA er stabil! :)
sylwester sa for siden:
Jeg veier meg første morra etter jeg har vert på do, før jeg drikker vann, på en plass der vekta kommer med letter tall og står sånn omtrent slik at jeg blir lettest og mens jeg veier meg tenker jeg lette tanker. Det gjør jeg HVER gang slik at det skal være så lite andre faktorer enn min vekt og feilmarginen /avviket til vekta selv da.
Hva er feil med biltema-vekta om du veier deg på samme måte hver gang? (enten samlet eller spredt, det gjør igrunn ikke noe forskjell så lenge det er konsekvent)
ToreH sa for siden:
Kjøp deg ei kvalitetsvekt. Å kjøpe dritt og så poste hvordan man skal bruke den for å vise riktig?????
Altså, du får ikke dritt til å fremstå som noe annet enn dritt.
Yrla sa for siden:
hun sier ikke "man skal", hun sier bare hva hun selv gjør.
ToreH sa for siden:
Samma det, shit in er shit out....verden er enkel når det gjelder badevekter....nytter ikke prøve tilpasse det.
Migica sa for siden:
Takker for svar :) Fint å få tips til vekter, for det er jo en hel jungel der ute!
Camomilla sa for siden:
Jeg har denne fra OBH Nordica og er veldig fornøyd!
[img]http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/OBH6251?$prod$[/img]
Forbausende stabil, og ganske rimelig. Min gamle vekt viste 1-2 kg forskjell på bare noen sekunder dersom jeg veide meg to ganger på rad - og jeg stolte aldri helt på den. Denne viser nøyaktig det samme (kanskje 100 g forskjell, men det er jo ikkeno') :)
kennygirl sa for siden:
Jeg har også vekt fra biltema og den viser det samme uansett hvordan jeg står på den... Sålenge gulvet er beint iallefall :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.