< Tilbake til oversikten

Spinning/vektnedgang

sunroad sa for siden:

Jeg spinner i hverfall 4 dager i uka:)begynner å bli i god form,:Dvektnedgangen har stoppet, er det pga treningsmengden?selvom det ikke er styrketrening?
Har brukt ca 2 år på 21 kg, nå står vekta på 82 kg (177 cm høy, 44 år)
Den har stoppet der, skulle likt å gå ned 4 kg til.Mange som sier jeg har blitt slankere de siste to mndr , vekta viser det samme men kanskje cm som forsvinner? (har ikke målt meg):o
Men vet ikke om jeg er villig til å ofre noe mat for å gå ned de kg,har en BMI på 26 skulle likt at den var mindre.
Har kjempe lyst å begynne å trene med pulsklokke, er det noen som har en å anbefale?

aslaug sa for siden:

Hei!
Gratulere med flott vekttap!
Jeg har også begynt å trene spinning, syns det er kjempedeilig å ta meg skikkelig ut med blodsmak i munnen! Opplever det samme som deg at jeg ikke går ned, men er blitt mye strammere i fisken og færre cm!!! Merker det på kroppen selv om ikke vekta går ned!
Trener med pulsklokke for ikke å ta i for mye! Jeg har en helt enkel Pulsar klokke til 1500 kr kjøpt på XXL. Den gjør sin jobb syns jeg.

wollafruen sa for siden:

Jeg tror kroppen din rett og slett "kjenner etter" litt i forhold til vektnedgangen din, heller enn at spinningen har skylda. 21 kg er mye - fantastisk bra gjort!!! Enkelte her inne har stått stille i flere år, men holdt kosthold og treningsmengde. Før det så sakte men sikkert løsner igjen. De siste kiloene er alltid verst.

La kroppen få tid til å henge med på den store forandringen den har vært igjennom. Og tren det du liker og har lyst til. Om det er spinning fire ganger i uken, dans, toppturer eller svømming.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.