Var på Ica i dag for å kjøpe frosne bær til smoothisene mine! (fått helt dilla!) og så til min store glede at de hadde usukrede jordbær der.. Som den karbo oppmerksomme jeg har blitt, så tittet jeg på nærinssinnholdet og sammenlignet den med de lettsukrede som lå på andre siden av disken.. og da så jeg at de usukrede jordbærene hadde 14 karber, mens de lettsukrede tropisk mixen hadde 8 karber og den lettsukrede jordbæren hadde 6,6 :eek: :eek: :eek: !! hvor er meninga med dette da????
Kanskje du kan sende mail til de ulike produsentene og spørre hvorfor?
Hvilke produsenter er det forresten?
Jeg kjøper mine frosne bær på rimi - der får jeg 500 g bær for.. lurer på om det er 35 kroner? Husker ikke helt hva de heter, men kan sjekke når jeg kommer hjem til fryseren min, samt hvor mange karber de har :)
Om jeg husker rett så har jordbær lavest GI - forøvrig. :)
De ene inneholder vel mer fruktsukker og de andre tilsatt hvitt sukker tenker jeg?
Karber er karber, men likevel da - jeg ville vel valgt de med naturlig sukker og ikke tilsatt sukker?
Hadde vært interessant å få svar på det fra leverandørene. Er det samme leverandør forresten?
Var alt beregnet pr 100 gram?
Kjøper usukrede bær alltid jeg :) (samme som naturlig søtet, kanskje?)
Egentlig gjør jeg det med all mat jeg kjøper.. Som oftest, da :) Altså mest mulig "råvare-te" :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.