Frokost: Egg og bacon, eller liten boks makrell i tomat fra first price på 55 gram.
Lunsj: Tunfisk i vann + mayone
Middag: Kotelett, eller laks med salat. Fete sauser med mye smør og olje.
Kvelds: Sashimi ( rå fisk) av laks, tunfisk + litt nøtter
Fatter ikke at jeg ikke får utslag!!!! Er ganske oppgitt.
Status for min del er at jeg startet lavkarbo for over ett år siden. Gikk ned 12-13 kilo, og ble så stående bom stille. ( Kan nok kanskje ha sammenheng med at jeg etter hvert som tiden gikk ble litt romsligere med meg selv)
Men nå har jeg vært skikkelig pertentlig i en uke, og holdt meg under 20 karbisser hele tiden. Men ketosen uteblir?
Derfor: Hva gjør jeg galt?`
Hvor lang tid skal det gå før jeg kan forvente å komme i ketose?
Hva hvis jeg ikke kommer i ketose, men like vel fortsetter å holde meg på en lav dose karbisser? Vil jeg da likevel gå ned i vekt, sakte men sikkert?
Jeg har det som deg - kommer ikke i ketose etter kaonsprekken til 17. mai. Men jeg har alle "tegnene" og vekta går nedover - så da er jeg ikke så veldig stressa på om det er utslag eller ei.
Drikker vann så det suser sier du, jeg får kun utslag om jeg drikker for lite en dag;) Så man kan nok fint være i ketose, men drikke så mye at man ikke får utslag pga fortynnet urin... Innen det har gått 2 timer fra et måltid har jeg vel vært på do både 2 og 4 ganger for å tisse;)
Man skal spise nok fett, men jeg tror om du spiser FOR mye fett, såbruker kroppen heller av det fettet enn av sitt eget fett, og da kan det også være at man ikke får utslag, eller for å si det slik, jeg har opplevd det.. Man skal spise nok fett, fordi om du kun spiser proteiner og noen gram karbo, så får du for lite energi, så fettet må til for å gi energi og ikke sette kroppen i sparemodus.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.