Hei! Nå trenger jeg deres gode råd!
Faren min har diabetes 2 og veier over 140 kg.
Han spiser på en dag, F.eks:
Frokost:
2 brødskiver med mager skinke, 2 egg, spekepølse, majones, 3 glass skummet melk.
Han drikker bare vann og farris. Noen ganger Oboy.
Han spiser aldri godteri eller potetgull o.l.
Hans problem som jeg ser, er mye brød, frukt. uregelmessige måltider samt at han spiser mye når han først spiser. Hans måltider er mikset med fett ig karbohydrater.
Jeg har spist lavkarbo i mange år nå pga at jeg vil stabilisere hormoner.
Jeg vet at mange sykdommer kan bedres av dette kostholdet.
Pappa blir bare tyngre og tyngre. Og han er ikke villig til å røre på seg, bare endre kostholdet.
Jeg vil sette han på en ketolysekur.
Men, er ikke sikker på om ketose er bra når han er diabetiker??
Noen som har erfaring?
Kan noen hjelpe meg med dette?
Har ikke peiling på dia2 jeg, men har nå sett at det er flere inne her som har det, og som går på lavkarbokosthold. Men det er nok en fordel at de som har greie på dette svarer...
Det er ikke noe problem å gå på ketolyse om man har dia2, det er dia1 man skal være forsiktig med!
Bruker han tabletter eller sprøyter? Hva var siste langtidsblodsukker? Vet fastlegen om ketolyse- planene?
Har han andre sykdommer etc som kan spille inn?
han kan gå på Ketolyse ja, Men han bør ha oppfølging av lege, særlig hvis han har insulinbehandlet diabetes.
Faren er at hvis han begynner med ketolyse uten å følge opp blodsukkeret/insulindosene, så kan han få alt for lavt blodsukker, og det er heller ikke bra.
Og så må han jo være med på en kostomlegging selv. Ønsker han dette?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.