Det er vel alltid en fordel å trene kan jeg tenke meg;)
1 1/2kg i uka høres urealistisk ut over tid.. De fleste går vel ned ca 1/2kg i uka i gjennomsnitt. Men det er klart, du kan være "heldig" å gå så fort ned, men det er ikke sikkert mageskinnet blir med på så kjapt vekttap.
Prøvd deg frem , spis riktig og tren og se hva som skjer;) Lykke til!
For meg er det bare trening sammen med lavkarbo/Fedon som kan få meg ned i vekt. Jeg har trent mye før på annet kosthold og blitt sprek, men ikke slank:)
På bare lavkarbo (uten trening) går jeg også ned, men veldig saaaaakte.
Jeg syns også 1 1/2 kg i uka høres for mye ut, Fedon anbefaler max 1/2 - 1 kg i uka. Ta deg tid, det er sakte, men sikkert som gjelder!:D
Nå spiser ikke jeg fedon, men hos meg har det utelukkende vært kostholdet som har fått meg ned... tror det varierer fra person til person. Du må finne veien som fungerer for deg.
Jeg går heller ikke på Fedon, men det var vel mer den linja jeg la meg på i starten for noen år siden.
Trening er bra, men for ganske mange, så har det ikke så mye å si for vektnedgangen. Om du trener sånn at du øker i muskelmasse vil du også over tid øke i basalforbrenning, og det er en bra ting! Men for min del så har jeg fått mer energi til å gå mye mer, i stedet for å ta trikk/buss/bane, og jeg trener yoga flere ganger i uka. Men det er mest for velværen, samt å holde bevegeligheten i gang, jeg har ikke så mye tro på at det har noe å si for vektnedgangen min, men kroppen blir jo litt penere når fettet forsvinner, da ;). Om jeg er mye i bevegelse en dag, eller gjør mye fysisk arbed, så spiser jeg også mere, og der faller hele den ideen om kalorer i forhold til trening og vektnedgang litt i grus for meg :o.
Hvor mye du går ned i uka er helt avhengig av hvor mye du veier i utgangspunktet, hvor lenge du har vært overvektig, helsetilstand, kjønn, hvor tro du er mot filosofien etc, etc.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.