Tor Olav sa for siden:
Hva kan jeg gjøre med megt tør i munnen og veldig tørre lepper, aldri vært sånn før. ???
Tor Olav sa for siden:
Hva kan jeg gjøre med megt tør i munnen og veldig tørre lepper, aldri vært sånn før. ???
Morbeline sa for siden:
Å bli tørr på leppene har jeg hørt er det første tegnet på dehydrering. Jeg merker godt når jeg drikker masse vann at leppene blir myke igjen, så du har nok drukket litt lite vann!
Tørr i munnen vet jeg ikke, kan jo være dehydrering det også? Prøv vann, og hvis ikke har apoteket munntørrhetspastiller :)
Tor Olav sa for siden:
driker fra 3-5 liter vann om dagen
Gerd sa for siden:
Det er nok ketosen som gjør at du kan føle deg tørr i munn og på lepper. Bruk lypsyl på leppene:)
Ivett sa for siden:
Kan neppe vœre dehydrering, jeg føler det på samme måte og drikker minst 4 liter rent vann pr. dag :)
Har selv lurt hvorfor og tenkt at det kanskje var pga. ketosen. :)
Georgine sa for siden:
Jeg blir alltid tørr på leppene og tørr i gapet av ketose. Zavex på leppene og vann i kjeften :D
Sugarpill sa for siden:
Ikke bruk Lypsyl eller andre "vanlige" leppepomader, de inneholder mineralolje, som legger seg som et lag utenpå leppene og ikke tilfører fukt, leppene bare føles mykere, men det er kortvarig, og man må påføre hele tiden for å beholde illusjonen av myke lepper. Slike leppepomader kan også gi urenheter rundt munnen. Bruk i stedet en leppepomade med naturlige ingredienser, de er mye mer effektive, og ikke avhengighetsdannende, Weleda Everon leppepomade, som du får kjøpt på helsekost, er en av de bedre jeg har prøvd, Decleor sine er fantastiske (men en del dyrere), EOS (de små kulene i flere farger)er også god, lukter fantastisk, men emballasjen appellerer vel mer til damer...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.