har nå ganske raskt godt opp igjend 3kg, kan ikke kjønne hvorfor jeg gjør som jeg har gjort helle tiden. godt opp ca 1kg pr dag.
frokosten består av :
3 egg og 5 bacon striper en halv tomat
lunsj : en eske med oste og skinke.
middag, kjøtt mat med salat. salat= salat hode,tomat og agurk
Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noe ekspert på ketolyse, men sånn jeg har forstått det så kan en gå litt opp og ned i begynnelsen når en er begynnt på ketolyse, dei første 3-4 ukene før kroppen har vent seg til det. :)
Kanskje du ikke spiser nok fett?
Jeg føler jeg spiser mye mer enn deg, og jeg har av og til litt fetaost eller avocado i salaten, eller en klatt seter rømme på.
Dressing på salaten hender også. (s 126 i boka)
Men ikke gi opp, plutselig løsner det for deg og da er det verdt å ha holdt ut:)
Det første som slår meg er aaaaltfor lite karber. Aaaaltforlite grønnsaker... Husk at salatblader og agurk er mest vann, lite næring...
Spiser du deg passe mett?
Spiser du når du er sulten?
prøvd noe nytt i dag da,
frokost
lagde en omelett med 6 egg og en pakke med smårets bacon, en halv boks bacon ost, ca 100 gram hvitost, med 1 dl fløte. hadde maiones på omeletten
spiste kvarte og drakk et glass med fløte til frokost
6 egg! Er det bare til deg? Hmm, nå leser jeg litt til, mener du at du spiste kvarten av omeletten?
Men ja, litt grønnsaker skal du ha. Sopp er jo nydelig til egg og bacon. (engelsk frokost, med goood samvittighet!)
Første innlegget står det eske ost og skinke til lunsj. Hva med oopsier, osteknekk med pålegg, masse pålegg? Salat med bacon, egg, sopp, etc.
Salat kan varieres masse. Mozarella/basillikum/tomat, tunfisk&egg, fetaost og rødløk, rå sopp, stekt kylling eller svinekjøtt i strimler. Hjemmelaget rømmedressing.
Variasjon!! (eller er det en damegreie, at vi må ha variert mat, mannen her hjemme kan spise det samme til frokost, lunsj og middag i ett år..)
:klem:Du kan lage deg en masse brokkolimos og fryse ned i små porsjonsbokser.
Kok lett 1kg brokkoli,sil av og legg opp i hurtig mixer.Legg oppi ca 100g ekte smør(eller mer),litt fløte,kryddre med litt selentin,mye pepper og muskatnøtt.Det skal bli mos og ikke flytende røre.
Stek deg en lavkarbo pølse med mye fett i ,ha litt ferske grønsaker med oljedressing til,og vips så kan du kose deg med et lite måltid som du blir mett lenge på.
Du behøver ikke ete mye mos før du kjenner deg mett.
Du kan også ha en ss olivolje i ditt te så lurer du inn mere fett daglig.
Lykke til!
Jeg mener at viss du lager maten god og fet, trenger man ikke "tylle innpå" fett utenom.
Jeg var ikke redd for fett når jeg gikk ned i vekt (jeg var det før;)) Brukte bra med smør og oljer i maten, valgte feteste fisk, kjøtt osv. Til magrere kjøtt/fisk og kylling lagde jeg en fet saus ved siden av :ja:
Og jeg spiste meg passe mett til hvert måltid. Og spiste når jeg var sulten. Og gikk ned i vekt.
Les boka, sjekk oppskriftene i boka, sammensetningene på de, så får du tips til måltider :ja:
Ja, det er det og karber. Blir fort mye karber om du skal spise fløte i hvert eneste måltid.
Jeg ville hatt litt smør i omeletten( pluss at det er fett i ost), og spist grønnsaker til. Husk at 1dl fløte er tett oppunder 400kcl, det er jo ikke meningen man skal leve på 300g fett i døgnet, det blir faktisk en del kalorier.. Selv om man ikke skal telle kalorier til vanlig, så kan det være lurt å sjekke hva man spiser. Masse fløte, ost,nøtter osv er energirike, og det må man huske på, fordi det er lett å få i seg mye mere enn man trenger.
Jeg synes trådstarteren spiser svært lite grønt.
Forholdet mellom kjøtt og grønt bør være 50/50.
Eller du spiser samme kjøttmengde som før, istedenfor den mengden som du spiser brød, poteter, ris og pasta, skal disse erstattes med grønt.
De oppgir ikke mengde. Kankskje du spiser for mye og får i deg for mange kalorier? Du skal bare spise deg passe mett.Og spise når du er ordentlig sulten.
neida, Tor Olav, man skal ikke trenge å telle kalorier før mot slutten hvis behov, men om man ikke følger rådet: spis når du er sulten og bare til du er mett (inkluderer å ikke småspise hele dagen), så kan det jo bli så mye at man ikke går ned. jege r overbevist om at om man lytter til kroppen blir man slank. Den vet hva den trenger.
Tenk litt over hvor lenge du har spist usunt og på hvor kort tid du har spist mat med lavt karbo innhold. Du må la kroppen få en mulighet til å omstille seg før de store forskjellene kommer.
Viktig å ikke småspise mellom måltidene, ikke en gang noen nøtter (kun et eks.).
Hold ut og lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.