< Tilbake til oversikten

Reaksjon på sukker?

TrillTrall sa for siden:

Jeg er helt fersk i gamet, men har ikke spist sukker eller raske karbohydrater på 9 dager. I går var det bursdag i familien og jeg spiste litt kaker (myyye mindre enn jeg ellers ville spist) og ble kvalm og uvel med et snev av hodepine og stuptrøtt.

Det overlever jeg forsåvidt greit, men i natt våknet jeg med kvalme og mageknip - skikkelig mageknip! Opp på do og der ble jeg sittende med tidenes rennaræv! Jeg var helt tom innvendig da jeg omsider tuslet til sengs.

Er dette en normal reaksjon? Ingen andre har merket noe så det var neppe noe "galt" med maten, men jeg har en følelse av at sukkeret har danset rumba, samba og cha-cha-cha i magen min i natt! Frister definitivt ikke til gjentagelse...
:veitikke:

Gerd sa for siden:

Ja, det er nok en vanlig reaksjon for mange det :ja:

BlirFjong sa for siden:

Jeg reagerer nesten umiddelbart med vond og oppblåst mage ved inntak av raske karber.. Så du er ikke alene om å reagere, men det gjør i alle fall at jeg skeier mindre ut enn det jeg ellers ville gjort ;)

Lillemy71 sa for siden:

Det var på den måten jeg fant ut at jeg har glutenintoleranse. Kutta ut all gluten for 2 uker (før jeg begynte på lavkarbo) før jeg prøvde meg på ei bolle. Jeg ble så dårlig at fyttigrisen, men da satte jeg med ned og virkelig kjente på hvor dårlig jeg var og memorerte denne følelsen - aldri mer :eek:

HAr også hatt et par sprekker på lavkarbo med raske karbohydrater og opplevde samme reaksjonen etter at jeg bl.a. hadde spist pommes frites. Da satte jeg meg også ned og virkelig kjente på hvor jævlig jeg hadde det og bestemte meg for aldri mer. Det er faktisk et tirks som virker, husk hvordan du har hatt det nå så kommer du neppe til å ha så veldig lyst på raske karber i fremtiden :D

Frøkengiraldriopp sa for siden:

hadde samme opplevelsen for et år siden, sist jeg gikk på ketolyse. jeg falt for fristelsen under en sverigetur - og kjøpte smågodt-. Jeg ble utrolig trøtt, helt slapp og følte meg helt tom - ville bare sove. Effekten var nesten umiddelbar - og ble en skikkelig vekker på effekten av sukker.

BlirFjong sa for siden:

Akkurat DET er ikke jeg så flink på, men jeg blir flinkere og flinkere.
Har oppdaget at det er enkelte ting jeg reagerer mer på enn annet da, så lurer faktisk på om jeg har glutenintoleranse.. men vet ikke om jeg gidder å teste meg for det når det visstnok involverer å måtte spise gluten for å teste for det!? Jeg har det jo så fint så på lavkarbo ;)

Yonah sa for siden:

Høres normalt ut ja. Jeg har aldri før hatt noen problemer med hverken korn eller sukker og fått vondt i magen, oppblåst mm som jeg har merket. Men spreker jeg nå, da blir jeg kjempedårlig i magen, oppblås, hele kroppen hovner opp osv.

Popp sa for siden:

Konklusjon: Kroppen er en rar og følsom ting.
(til ettertanke om jeg selv skulle skeie ut ED & Lavkarbo)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.