< Tilbake til oversikten

Marinader?

Mila sa for siden:

Ohh!! KOm bare på noe i full fart, noen som vet om noen gode marinader en kan legge kjøtt i? f.eks kylling, biff, svinekjøtt ol.? Synes d er så kjedelig med bare "vanlig" smak hele tiden:)

mofe sa for siden:

I forhold til hvilken kostholdsfilosofi? :) Eurodietten?

Har ingen forslag jeg, aner ikkenoe om eurodietten :)

aveline sa for siden:

Hei Mila!*

Går du inn på Kvasir og skriver "marinade" popper det opp masser av forslag.

Mila sa for siden:

Nahh,:D Mente no lindberg jeg da, eurodietten... vet ikke hva som er lov av marinader å slikt jg heller:p

Anne sa for siden:

Til kylling er det godt med en marinade av olje (1 dl ca), 1 fedd hvitløk(hakket), vanlig løk(en halv i båter), krydder (1 stor tsk); enten basilikum eller provancekrydder, og litt sitronsaft (1-2 ss):) Ha alt i en plastpose og gni godt. La kyllingen ligge i marinaden lengst mulig, fra 20 min til noen timer eller over natten. Jo lenger jo bedre:)

Mila sa for siden:

Høres nam nam ut :) liker godt hvitløk:D

Anne sa for siden:

:) Jeg har korrigert marinaden, så nå ligger det mål der...sånn ca...

Mila sa for siden:

Thaaank yoooou!

Gir sa for siden:

Vi pleier å prøve masse forskjellige marinader. Bare putt masse forskjellig krydder og urter i litt olje og prøv deg fram med det du liker :)
Marinaden gjør hele forskjellen på en middag synes jeg!
Marinaden blir best om den ligger over natta.

mofe sa for siden:

Vet ikke hvordan ting er på eurodiett jeg, men;

Kjøp deg friske urter! :) De er litt vanskelige å holde fine over tid, men du kan evt. klippe dem i "biter" og ha i fryseren.

Bland urter og olje, la stå i kjøleskapet over natte, og vips har du marinade :)

Mila sa for siden:

Smaaart:D

Mila sa for siden:

Snille snille mennsker:D takketakk

Tiril77 sa for siden:

Hadde marinerte koteletter i dag jeg.. ga tok jeg en god dæsj olje, litt vann, thai wok krydder, meksikansk chilipulver og cajennepepper.. mmmmm... nam nam :p [font=Verdana][/font]

Mila sa for siden:

Hørtes også godt ut... får prøve meg frem:D "finne opp" nye ting å tang som kanskje smaker godt:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.