< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og bekkenløsning

Georgine sa for siden:

Jeg har bekkenløsning på ørtende året og vil gjerne høre hva andre bekkendamer opplever når de spiser lavkarbo.

Bekkenet mitt blir nemlig mer stabilt på lavkarbo, noe som i seg selv ikke er overraskende da bekkenløsning er hormonstyrt.

Opplever flere andre bekkendamer det samme?

Jeg mener bestemt at noen burde undersøke dette nærmere, særlig med tanke på at det nå er forsket veldig mye på opptrening. Det er på tide at forskningen går videre og at maten inkluderes.

Hvordan får jeg til at noen som kan slikt, gjør dette?

Kula sa for siden:

Det er i prinsippet enkelt; du må rett og slett tilby deg å finansiere en slik studie. En slik studie vil koste veldig mange penger å gjennomføre på en vitenskapelig holdbar måte, så i praksis er vel ikke noe slikt aktuelt for de fleste av oss.

Dette er jo problemet for veldig mange forskere. Det må være en kommersiell gevinst av et gitt forskningsresultat for at noen (les legemiddelindustrien) skal være villige til å bruke penger på forskning.

Veldig synd, men sant.

Georgine sa for siden:

Da må jeg vinne i lotto først :D

Jeg vet at jeg og en rekke andre bekkendamer har blant annet vært med på studiene til en fysioterapaut som heter Britt Stuge og jeg tenkte å snakke med henne om dette. Men først må jeg høre hva andre opplever og da er det nærliggende å høre om det finnes andre bekkendamer her inne som opplever endringer på kostholdet.

Millsi sa for siden:

Heisann!

jeg er en "bekkendame" men jeg kan dessverre ikke si lavkarbo holder det mer stabilt. Men jevnt over emd trening og bevegelse hjelper i små mengder. Det er jo forskjellige grader av bekkenløsning. Og alt er faktsik ikke hormonelt.

når jeg spiser mat som er høykarbo blir jeg daff,lite energi ol.. Da blir jeg jo laetere på trimmesiden å.. hehe. Som da igjen fører til mye mer smerter. Men ikke KUN kostholdet;)

Tone-G sa for siden:

Det skal jeg følge med på, for jeg har også bekkenløsning på 13 året :)
Selvfølgelig ikke i så stor grad som da jeg var gravid og sengeliggende, men det kommer og går med menstrasjonen..
Jeg har merket en tydelig forverring etter at jeg begynte å trene hardt, å da har jeg også spist lavkarbo.. Så jeg vet ikke om dette glelder for meg.. Skal følge med :ja:

Cec1973 sa for siden:

Hei,

jeg er også bekkendame. Har vært on/off siden jeg fikk sønnen vår for 15,5 år siden. Har gitt opp fysioterpeut/kiropraktor og har innfunnet meg med at det går opp og ned uansett hva jeg gjør. Jeg begynte på lavkarbo for en uke siden og jeg har faktisk blitt litt verre i bekkenet, men det kan være tilfeldig. Skal følge med nå fremover og rapportere! :)

cec xxx

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.