Litt trist å tenke på at jeg gikk ned 35kg på de første 5 månedene, hvor de 15 neste kiloene tok like lang tid :(. Men, men glad for å være under 100kg for første gang på 29 år. Ja, tror jeg var over 100 den dagen jeg ble født :D
Men etter lang tids stillstand kuttet jeg kaloriinntaket. Gikk fra en kotelettdiett til en seibiffdiett. Da begynte vekten å rase av igjen.
Spiste normalt sett 6-8 koteletter daglig. Når en regner med at en kotelett veier 200gram og hver 100gram inneholder 220 kcal. blir jo dette 2640 - 3520 kcal. hver dag. Med seibiffdietten inntar jeg 2kg * 75kcal/100g = 1500 kcal daglig.
Oppsummert så har jeg gått ned 5kg i måneden. De siste fem månedene har jeg gått ned ca. 3kg/måned. Gikk ned 4kg på en uke etter å ha startet med seibiffdietten da.
Men er seibiff god mat? Nei, det er helt crap, nesten like crap som kyllingfilet, men det virker. Hipp hipp hurra :)
For en fantastisk følelse det må være!!!!
Jeg skal ned samme antall, men er foreløbig på første uken, men dette er virkelig inspirerende!!!
Super innsats!
50kg på 10mndr er jo helt vannvittig! Jeg drømmer om 15kg i året jeg og jeg startet med mye større overvekt enn deg.. Jeg liksom bare håper jeg når mitt mål om 5 år eller så.
Kun fisk 2-2,5 kg dagen ja. Stapper den i ildfast form (frossen) og lar den stå på 175 grader på varmluft i ca. 45 minutt. Kan selvsagt kokes også, ettersom den uansett blir kald i løpet av dagen. Jadda, kald seibiffilet uten noen form for tilbehør. Mmmm så godt :D
Nei, smaker som nevnt crap, men noe må man da gjøre for helsa. Selv om det nå kun dreier seg om utseendet. Helsa er vel grei nok den, men har jo fremdeles en liten dobbelhake her og der...
Utrolig bra, Mr. Muscle. Det er utrolig imponerende. Gratulerer så mye.
Selv har jeg mistet 53 kilo fett på 6 måneder nå (gått ned 43 og økt 10 i muskelmasse) så jeg vet litt om hvordan du har det. Men jeg veier fremdeles 128 kilo og har mye mer å ta av.
Men jeg må få advare deg mot en klassisk felle. Du sier du vil ned 5 kilo til. Hva da? Begynner du å spise normalt og variert igjen? Har du lagt en plan for hvordan du skal vedlikeholde dette når målet er nådd? DET er en mye viktigere jobb for deg å finne ut av nå enn å knerte de siste 5 kiloene. Selv gikk jeg ned 55 kilo på 7 måneder i 2001. Da var jeg fornøyd og begynt å spise slik som for meg var normalt. 3 år senere hadde jeg gått opp 60 kilo igjen.
Det jeg gjør forskjellig fra nå er at jeg ikke har et mål for hvor vekta skal stoppe. Jeg lever (og spiser) på et vis jeg trives med og kan leve med resten av livet. Jeg trener masse og kan ikke lenger forestille meg et liv uten trening. Jeg har også sørget for å utdanne hele min krets om min "spiseforstyrrelse" og at jeg ikke aksepterer å bli utsatt for spisepress av dem. JEg har full støtte av alle rundt meg og de passer på. Jeg blogger også hver eneste kalori/karbohydrat jeg spiser og brenner opp. Både for å øke min egen forpliktelse til den permanente endringen jeg har gjort og for å ha en logg over hva jeg spiser og hvordan jeg trener.
Så kort oppsummert så er mitt svar til deg: Gratulerer, kjempejobb! Men den har kun startet. Legg en plan for resten av livet!
Mr. Muscle, har jeg forstått dette riktig - at du har BARE spist seibiff og ingenting annet....:confused: Bare fisk, liksom.... :lol: Ikke fett, ikke kaffe med fløte, ingen grønnsaker eller no....?
Gratulerer med vekttap!
Men jeg må innrømme at jeg blir en smule betenkt...du har jo ikke lært noe som helst om kosthold på din vei til en lettere kropp. Og jeg håper virkelig at du har en lege som tar de nødvendige blodprøver av deg, for dette er alt for ensidig kost og minner igrunnen strekt om vår gode gamel venn "Banandietten" fra 70 og 80 tallet:eek:
Du kan faktsik gå ned ivekt på hva som helst om du holder deg til bare en ting, men bra for kroppen din er det overhode ikke! Det finnes en rekke mineraler og vitaminer kroppen trenger for å fungere som den skal. Det får den ikke på denne maten.
For å svare på noen av spørsmålene: Ja, har den siste uken bare spist seibiff, uten tilbehør. Er klar over at jeg burde spist litt kaninfor attåt, men nå gjelder det altså bare å komme ned de siste kiloene. Da byttet jeg fra koteletter til seibiff for å senke kaloriinnholdet. Det må faktisk til også på en lavkarbodiett. Dette burde alle som sliter med stagnasjon prøve. Skal man ned i vekt må jo kroppen hente energien fra en plass. Dersom du får masse energi i deg fra mat, så vil jo kroppen nøye seg med den energien, og la være å bruke kroppsfettet som energikilde.
Når jeg er ferdig, hva så? Joda, da skal jeg tilbake til et normalt kosthold. Det vil si normal mat, uten poteter, brød, pasta og ris. Snop kun en gang i uken. Være aktiv minst 3 ganger i uken. Prøve å holde kaloriene på et fornuftig nivå 2500 - 3000 i døgnet.
Om huden har hengt med? Ja, den har hengt med hele tiden, har ikke en direkte stram deilig kropp, men det skyldes to ting: Jeg har fremdeles ca. 5 kilo meg spekk som må vekk først, samt at jeg har noen sinnsyke strekkmerker som vil være med meg resten av livet. Så noen deilig kropp kan jeg se langt etter....
Strekkmerker er vi flere som har, feks vi som har født barn, eller har menn som har drevet med ekstrem muskeltrening. ;) Ikke noe og skjemmes for med andre ord.
Gratulerer med flott vekttap!
Lurer på noe, henger hodet med? Altså skjønner du det psykisk at du har kvittet deg med 50 kilo fett? (jeg plukker stadig for store klær med i prøverommet, og jeg har gått ned 8,5 kilo på 8 måneder..)
Kan ikke akkurat si pøst på, men tatt når jeg har følt for det. Har våknet noen netter med esktreme kramper i beina, da har jeg trykket innpå et par tre magnesiumpiller
Jeg har ett stort ett, det ligger på tvers nederst på magen, hadde man ikke visst det kunne man nok trodd jeg hatt tatt keisersnitt! Men ungene kom rette veien de. :)
Utrolig bra jobba!
Men du har kanskje litt VEL strikt kosthold, det der tilsvarer det enkelte kroppsbyggere kjører i deffeperioden de siste ukene før konkurranse = pining av kroppen. Men om det funker for deg så er det jo flott at du har funnet nøkkelen til å nå målet ditt.
Til de som spør om "hva når du skal tilbake til et normalkosthold"....:
Hva er egentlig et normalkosthold? Mulig jeg er snodig skrudd sammen, men for meg så er et normalkosthold et kosthold som gjør at jeg er i god form, koser meg med masse deilig mat og spiser meg mett til alle måltidene - ikke et kosthold som er likt det "alle" andre spiser og som tidligere har ført til (i mitt tilfelle) 30kg overvekt, magetrøbbel, dårlig form og elendig selvfølelse. Vil man virkelig tilbake dit?
Uff det der hadde jeg aldri klart - minner meg om pulverkurene jeg tok for en del år siden... grøss. Jeg gikk ned i vekt ja - fort også - men gulp så kjapt de kom på igjen og for en mathunger jeg fikk!!
Jeg antar du vet at det finnes mange alternativer til 1500 kcal og under 20 karbo pr dag enn et par kilo sei?? Jeg spiser grønnsaker, lavkarbobrød, hjemmelaget syltetøy, laks, torsk, biff, kylling you name it OG dessert hver eneste dag og er alltid under 1500 kcal og ofte mye under 20 g karbo :)
(spisdegslank.no)
Me too...
Egg og tunfisk til frokost
CC til lunsj
Kyllingfilet og brokkoli til middag
Proteinbrød til kvelds
Mengden samt hvor mye smør jeg tilsetter justerer kcal.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.