Jeg har den tragiske uvanen at jeg går på vekta hver morgen og hver kveld.
På morgenen veier jeg som regel 2 kg MER enn kvelden før, hvordan er det mulig?
Spiser ikke noe den tiden i mellom, så lurer litt på om det er fler som har det slik?
Hm.. har ikke noe godt svar til deg desverre.. Spiser du mye om kvelden? For meg er det omvendt - jeg veier som regel 1 kg mer om kvelden enn morgen...
Drikker bare jevnt utover dagen, og et glass før jeg legger meg, går på vekta rett etter det. Spiser i 7-8tia på kvelden, og ikke spesielt mye. På morran drikker jeg ingenting før jeg går på vekta. men går på do før vekta morra og kveld.
Jeg trodde også det var slik... Men da var det vel ikke slik.
Jeg veier gjerne 1-2kg mere på kvelden og tisser minst 1 liter i løpet av natta+ på morran. Jeg kan jo ikke bare slutte å drikke vann klokkan 16 heller for å slippe å fly på do hele natta..
Veldig rart... Jeg går også ned i løpet av natten. Ca 1 kg +-
Så jeg veier meg også morgen og kveld.. For meg er det motiverende akkurat nå, for jeg er inni en god periode nå :)
(går ned ca 300 gr noen ganger mer om morgenen. Varer nok ikke evig, kroppen min ser ut til å gå ned noen kilo en uke, for så å stå på stedet hvil neste.)
Det er sikkert ikke så lurt med all veiingen hvis det stopper opp vektmessig, da virker det kanskje demotiverende?
Hmm.. merkelig, men når skal man egentlig veie seg da, for å få mest mulig best resultat?`Hvis jeg da veier meg om morran, så veier jo vel mer enn jeg "egentlig" gjør. Blir helt forvirra jeg :eek:
Har det noe å si? Bare du veier deg på samme tidspunkt de dagene du evt. skriver ned vekta. Er det kvelden du veier minst, så ta utgangspunkt i den vekta.
Det skal ikke være mulig. Jeg ville satt opp et overvåkningskamera på kjøkkenet for å sjekke at jeg ikke spiste og drakk i søvne natta igjennom. En annen og mer sannsynlig forklaring er at vekta di ikke fungerer som den skal. Man mister en god del veske i løpet av natten, gjennom pusten og svette, og i tillegg så går det gjerne noen hundre gram vekk i morgenurinen. Jeg kan i allefall ikke forstå at det er mulig at kroppen legger på seg i løpet av natten.
Tydeligvis så er det mulig, har aldri gått i søvne, så det tror jeg ikke :)
Men som du sa så kan det jo være vekta.. vet jo aldri, er ei ganske ny vekt men aner ikke jeg altså.
Jeg har aldri prøvd å veie meg på kvelden, men tror så gjerne at det kan være sånn for noen (iallefall i perioder), selv om det høres helt bakvendt ut.
Jeg får veldig fort mye vann i kroppen, og de siste ukene har jeg vært så glad de ettermiddagene/kveldene det slapp litt (merker det veldig fort på fingrene.) Men så kommer morran etter (uten å ha spist noe, sovet normalt godt osv), og fingrene mine er som stokker med vann igjen... Skal tro hva det er som gjør det? Jeg gjør jo liksom ingenting når jeg sover (tror jeg da iallefall...Hehe:p), og jeg har heller ingen tro på at det pulveret Ole Lukkøye drysser over oss binder så veldig mye vann...:D:eek: Fasinerende opplegg igrunnen!
Jeg forstår bare ikke hvor den vekten kan komme fra? Hvis kroppen binder vann i løpet av natten, må jo vannet komme fra et sted. Det er jo ikke sånn at kroppen produserer ting ut av ingenting..
Salt binder jo vann. Så hvis du spiser salt mat om kvelden, kanskje kroppen binder vann om natten, så du veier mer om morgenen?
Har ikke peil jeg altså, bare tenker høyt. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.