< Tilbake til oversikten

Nå er sommeren her, finnes det lavkarbo-is?

whynn sa for siden:

å starte opp igjen med lavkarbo skal gå veldig fint for det meste... MEN jeg kommer til og slite med og ikke Røre is..!

noen som vet om no som går?!
enten lages selv, eller kjøpes. evt noe form for erstatning.! :))

håper på masse svar:)

Alkazelters sa for siden:

Det som er kjedelig med alle de sukkerfrie isene, er at de også er fettfattige.... Du får en lettis på butikken, som er ganske god:

www.diplom-is.no/lettis-vanilje-08l?prnid=23126.

De har i den senere tid økt fettinnholdet fra 4,5% til 5,0%. Det må sies å være et lite steg..

Hjemis har også sukkerfrie har jeg sett, men ikke prøvd.

Yonah sa for siden:

Den fra diplomis er kjempegod da! Jeg husker ikke hvor mange karber den har, det var litt kinkig å finne ut, for du finner ike ut av det ved å lese på boksen, det står nemlig ikke oppgitt hvor mange gram ployoler den inneholder.. Jeg tar en sjelden gang en kule fra min boks sammen med litt bær. Men en boks varer lenge da, godt at den er "kulevennlig" fra det øyeblikket den tas ut av fryseren.

Det enkleste i nesten beste er bringebær is: Mål opp 50-75g fryste bringebær, knekk over et egg og hell på fløte til det nesten dekke + evt søtning i en hakkebolle til stavmikseren eller lignende. Tar under et minutt å lage spiseklar is med masse smak!

Bonitta sa for siden:

Hvorfor egg oppi?
Jeg har prøvd med bringebær, litt sukrin og fløte. Ble kjempegodt.
Men rått egg oppi høres gyselig ut....

Bonitta sa for siden:

Kan legge til at jeg lagde hjemmelaget is i helgen.
Brukte 4 eggeplommer som jeg pisket eggedosis av sammen med 3 ss sukrin.
Pisket 1 1/2 boks fløte til krem.
Hakket opp en plate (100g) Freja's premium dark orange.
Blandet alt forsiktig sammen, helte det i en bolle og satte det i fryseren. Kjempegod is med masse smak fra den mørke sjokoladen!

Rin sa for siden:

Fordi det blir en mer balansert matbit da, med protein fra egg. Rå norske egg er aldeles ufarlige og smaker ingenting i en sånn sammenheng. :)

Yonah sa for siden:

Mere balansert som 157cm sier, OG fyldigere smak. Ofte bruker jeg bare plommen og bruken hviten til noe annet. Norske egg er helt ufarlig å spise råe.

whynn sa for siden:

jeg å har pisket sammen frossene bringbær med krem. og litt natreen.. men blei ikke volsomt godt synes jeg da.. men gikk ned og roa søt suget. aldri vært veldig glad i bringbær.. prøve med jordbær.. bare være forsiktig med mengden :)

egg oppi ja.. må vel prøve det å da:)

Vettel sa for siden:

Pisk sammen med fløte, trenger ikke lage den til krem først.

whynn sa for siden:

nei sant det. har pisket med fløte såklart:) bare en feil formulering ;)
ellers ville det fort blitt smør..! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.