< Tilbake til oversikten

2 dager.. men....

ninasov sa for siden:

jada, nå startet jeg opp igjen fordi jeg nå er så fed up av å være tjukk og utilfreds...
i går spiste jeg 1 pølse 7 Karbs, 2 egg, 2 skiver bacon og salat til frokost/lunsj, og et stykke svinefilet med fløtegratinert brokkoli til til middag og rester av den gratinerte brokkoli'en til kvelds.
i dag spiste jeg en og en halv pannekake med ost, skinke og rømme på til frokost, det samme til lunsj, kyllingfilet i fløte med salat til middag, og nå en sommerkotelett med kryddersmør(laget selv av krydder og meierismør) til kvelds... i tillegg spiste jeg faktisk en liten spiseskje med ris til middagen bare fordi det fristet siden ungene spiste det...
ser dette ellers ok ut?

hanne42 sa for siden:

Hei Ninasov

det er vanskelig a svare deg fordi du sier at du folger en egenkomponert lavkarbodiett. Da er det bare du som vet hva som er greit. Det er ofte lettest a folge lavkarbo hvis man setter opp noen grenser, f eks maks 50 gram karbo om dagen, eller 70 eller 15.

I utgangspunktet horer ikke pannekaker hjemme i lavkarbo, med mindre du lagde dem etter en lavkarbooppskrift her inne?

En skje ris gjor ingenting fra eller til, men det er viktig a spise sa mye lavkarbomat at man ikke lar seg friste av hva andre spiser.

Lykke til.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Nå sier ikke du noe om hvor mange kh du skal ligge på hver dag. Lavkarbo er en paraplybetegnelse for karbo reduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag.
Hvilken råd man skal gi til menyen din er litt avhengig av hvilken kh kvote du ligger på eller hvilken lavkarbo retning du følger.
Dersom du spiser ketogent så er den pølsa helt uaktuelt, inneholder for mye stivelse… det samme gjelder pannekake borsett fra om du har brukt en lavkarbo vennlig oppskrift.
Vær oppmerksom på at mange ferdigblandede kryddemixer faktisk inneholder sukker.
Forsøk å holde deg unna matvarer som ikke er lavkarbovennlige en skje ditt og en skje datt kan faktisk være med å opprettholde karbosuget.
De to største nybegynner feilene er for lite fett og for lite vann.
Her har jeg samlet sammen litt nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Slenger med disse linkene for inspirasjon i matveien, viktig å spise variert:
Her er oppskriftsdelen av forumet
Hva har du spist til frokost i dag
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag
Samling av oppskrifter for lavkarbo.no

ninasov sa for siden:

ja, jeg har laget lavkarbo-pannekaker ja... jeg hadde jo planer om ketogent kosthold da, men jeg tror jeg begynner i det små og øker på, for jeg er ikke så flink på fett og vann enda..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.