CHJ sa for siden:
Syns det er en overvekt (no pun intended) av damer her inne i forumet, hvor blir det av alle mannfolka?
CHJ sa for siden:
Syns det er en overvekt (no pun intended) av damer her inne i forumet, hvor blir det av alle mannfolka?
IsBjorn sa for siden:
vi er nå her vi og! :)
CHJ sa for siden:
Godt at det er noen andre menn her! :P
IsBjorn sa for siden:
hehe... ser noen fra tid til annen.. men du har nok rett i at det er mer kvinner enn menn her inne :)
pheona sa for siden:
Kanskje det har no med å gjøre at kvinnfolk er litt mer skravlete enn mannfolka. Og at menn ofte skal klare ting på egenhånd, uten hjelp og uten å spørre om veien ;) ?
Bare en teori fra min side :D
Begod sa for siden:
Jeg er ikke her inne får å skravle. Bruker dagboka og leser de trådene som interesserer meg. Deltar lite i diskusjoner da jeg ikke er leser så mye lavkarbo/helsestoff lenger. Konsentrerer meg mer om meg selv og eget kosthold/trening.
Greddy sa for siden:
Det er ikke en teori, men en sannhet :p
Trulte67 sa for siden:
Tja, hvis jeg skal uttale meg på vegne av de menn jeg kjenner, så er de mye rundt i forskjellige forum, men bare leser og skriver ikke.
Grovsnus sa for siden:
Tit, tit. her er jeg :)
ha en fin dag
Mvh Grovsnus
Øystein sa for siden:
Det meste er jo skrevet her inne allerede og vi menn vet jo hvordan søkefunksjonen fungerer ;)
vimsen85 sa for siden:
Men dokke går jo glipp av den koselige diskusjonen. Dessuten syns eg ikkje søkefunksjonen e den beste..
Koselig med litt manna og :D
Tempranillo sa for siden:
YO!
følger med nesten daglig........
T
pheona sa for siden:
Hihi... I rest my case ;)
Men jeg syns nå også at det er veldig hyggelig med litt mannebein å gnage på innimellom.. Så hyggelig er det jo om dere skriver litt innimellom ;)
Jeg fant blandt annet en tråd engang med no oppskrifter for og av menn (tror jeg greia var... ) Og der fant jeg no sinnsykt god mat :D
Vi vil ha MER!!!
Runegutt sa for siden:
Er jeg mann?
Jo, tror da det :)
Periodisk skriver :)
JoGeIrEmIL sa for siden:
Hei, mann her. Leser mye, skriver lite. Har gått ned nesten 40 kg på lavkarbo. Selv om jeg ikke "skravler" her inne, har jeg fortsatt stort utbytte av å lese andres "skravling".... :-)
mvh Jogeir Emil
screwball sa for siden:
Jeg er her...:)
Skriver ikke på langt nær like mye nå som i begynnelsen. Mye godt fordi jeg har funnet en trygg lavkarboplattform som fungerer for meg, jeg er ferdig slanket og har klart å legge livsstilen permanent om til lavkarbo.
Men er jevnlig inne og leser, sjekker oppskrifter og gleder meg over solskinnshistoriene til alle de som endelig finner nøkkelen til bedre helse.
pheona sa for siden:
Og hyggelig er det! Men når du er omtrent eneste mannebein å gnage på så blir du så veldig utmagra til slutt ;) og det er jo bare en livsstils diett.. ikke en utmagrings metode ;)
Runegutt sa for siden:
Skal bli radmager :)
Chunky sa for siden:
Count me in. Ikke så mye å gnage på, riktignok. Knapt nok til en liten nødrasjon.
CHJ sa for siden:
Godt og se at det finnes litt mannfolk her inne. Og ja, er vel ganske sant, mannfolka skravler vel ikke sååå mye og jo, vi kan søke!
Chunky sa for siden:
Tja.. føler vel at jeg har fyllt opp kvoten og vel så det. Såpass mye faktisk, at jeg i det siste har bestemt meg for å gi forumet en aldri så liten pause fra meg og mine laaange avhandlinger. Og når det er sagt, hører jeg bruset fra massene. Jubelen ville ingen ende ta... :)
Clockwork sa for siden:
Mann 22 her, dere er ikke alene nei :p
Runegutt sa for siden:
Burde vi hatt en EGEN mannavdeling her inne?
andreasoe sa for siden:
der vi kan diskutere seriøse ting?:p
Runegutt sa for siden:
Biler
Damer
Primuser
og sånt :)
pheona sa for siden:
nei nei nei!!! Da kan jo ikke vi damene se!!!! eller skal vi få lov til det allikevel? Samboern min er også inne å titter... tror ikke han har sitt eget nick engang... men det vet jeg ikke faktisk!
IsBjorn sa for siden:
jeg støtter helt klart en "mannedel" av forumet :D
manne sa for siden:
Jeg og.... åh... dere mente nok ikke meg, nei... :D
IsBjorn sa for siden:
hehehe ;)
Runegutt sa for siden:
"En Quinde der taler i en forsamling, er en vederstyggelighet." :)
an_ta sa for siden:
Jeg savner dine avhandlinger veldig, det er ingen småpludder fra dine kanter nei, i mangel på mer fra deg har jeg selv blitt en riktig bokorm på området, det er etterhvert en stor lavkarbosamling her: Taubes, Kwasniewski, alt fra Atkins, Leve uten brød. Hvor skal dette ende?:confused:
Chunky sa for siden:
Ingenting er bedre enn å lese selv. Jeg tok en kjapp oppsummering når jeg ryddet unna lavkarbolitteraturen, og fant ut at med bøker og utskrifter har jeg trålet gjennom over 7000 sider papir! Det kommer i tillegg til alt jeg har lest på nett. Det er sjelden jeg har gått dypere i noe tema utenfor mine egne fagområder, men samtidig er det snakk om hvordan familien og jeg skal leve resten av livet, så det er så til de grader verdt det. Det er vel også litt mer enn pensum den gjengse "ernæringsekspert" må gjennom :rolleyes:
Så fortsett å lese alt du kommer over. Det er en investering i fremtiden for deg og dine!
an_ta sa for siden:
Chunky,
Det skal jeg. Er det noe spesielt du fikk mye nytte av og vil anbefale sterkt?
Har også nettopp fått Fat Head filmen, men den var i dessverre i feil format (selv om den ble kjøpt på co.uk.Amazon og skulle være for Europa), så obs der. Nå må jeg returnere.
Chunky sa for siden:
Du har allerede Gary Taubes "Good Calories, Bad Calories". Det er virkelig bibelen. Ut over det kan jeg anbefale Dr. Michael Eades "Protein Power". Finnes også kun på engelsk, men går sirkler rundt alt som finnes på norsk. Ellers er Pubmed en utømmelig kilde.
Når det gjelder "Fat head", så kan du sende meg en PM, så ordner det seg med en versjon som funker :)
Og forresten - Food Inc. Den MÅ du bare se. Det er en utrolig sterk film om matvareindustrien!
Til slutt, noe så banalt som Fedons kokebøker. Vi begynte å teste ut oppskriftene hans, og siden har vi fått et kjempestort reportoar av lavkarboretter. Men det var hans bøker som satte fantasien i sving.
herregud sa for siden:
Er her og leser litt hver dag :)
CHJ sa for siden:
Chunky, skal si at du er pålest. Sikkert ikke en dum ting. Personlig har jeg lest mest her inne og var også igjennom Skaldemans bok. Men det er nok mye mer man kan lese derute og få bedre forståelse for hva som skjer.
Har også sett Fat Head så takker for tipset om Food Inc.
Fra hva jeg forstår så er det ferdig med din nedgang. Hvordan lever du nå? Kan du si noe om en vanlig uke?
Ignite sa for siden:
:ja: :D
Chunky sa for siden:
Ja, jeg var i mål for et års tid siden, og har hatt det fantastisk bra etterpå. Nå er lavkarbo like naturlig og enkelt som livet vi levde før. I mange tilfeller faktisk enklere, fordi kunnskapen om sunne og usunne matvarer etterhvert omfatter det meste av hva vi kommer over i forskjellige sammenhenger. Og vi spiser definitivt mye bedre og mer spennende mat :rolleyes:
Disse to innleggene oppsummerer vel egentlig ganske greit hvordan vi lever nå:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30771
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29971
CHJ sa for siden:
Takk for svaret Chunky.
Lillemy71 sa for siden:
...eller en usedvanlig klok en :D
Bak enhver suksessrik mann er det en kvinne (og vice versa)....
Hahahahaha, ha en fantastisk dag og fortsett sprite opp forumet her inne :p
Lillemy71 sa for siden:
Har nettopp lest disse innleggene og takker, fikk svar på en del ting jeg har lurt på. Har lagret disse under favoritter nå :D
Fint å høre at andre også ser mer på total mengde kh enn på hvor grønnsakene vokser, selv er jeg heller ikke redd for litt bær spesielt nå i sesong. Har ikke helt tro på at enkelte matvarer alene stopper vektnedgang, heller at enkelte varer gir for høy energimengde per dag.
Takk for inspirerende innlegg - you made my day (litt sliten i pelsen nemlig etter GP-fest i går) :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.