< Tilbake til oversikten

Har noen litt peiling på stevia?

Eva40 sa for siden:

Siden stevia ikke er godkjent som søtningsstoff i Eu-land. Hvor kan man bestille stevia som vi kan bruke i matlaging da?
Jeg har bestilt stevia-dråper herfra: www.naturlegemiddel.com/
Nå i ettertid kom jeg på at jeg kunne spørre om noen av dere har erfaring med de? Eller om dere anbefaler noen andre typer?

lille_Venn sa for siden:

Mener å ha sett det i diverse helsekostbutikker... men de markedsføres ikke til bruk på mennesker såvidt jeg har forstått :confused: øremerket katten din ;)
uff... dårlig overtrøtt morgenhumor på gang her... :D

LineJM sa for siden:

Jeg kjøper stevia på friendlyshop.nu/ Veldig god service, bra pris og rask levering.

Smakfull sa for siden:

Iherb.com har mange forskjellige stevia-produkter: www.iherb.com/Stevia

Første gang man bestiller kan man bruke rabattkoden NIN467 og få 5 dollar i avslag. Med kun 4 dollar i frakt blir det billig :)

Men jeg synes også dette søtningsstoffet har den metall-ettersmaken. Kjøpte et søtningsstoff basert på maltitol (korrekt grammatisk?) som smakte nærmest sukker, men vil helst finne et naturlig et.

meretely sa for siden:

Hei,

Jeg har brukt Stevia i flere år, har bare gode erfaringer, både flytende og pulver. Men, det er en liten ettersmak man må venne seg til. Jeg bruker den bl.a. til syltetøy, men bruker i tillegg ca.100 g sukker pr. kg. bær, ellers blir steviasmaken litt overveldende...
Stevia har mange gode egenskaper, bl.a. bidrar den til å balansere blodsukkeret. I Japan bruker de stevia i mengder, bl.a. i brus. Her på berget er vi ofre for sukkerindustriens lobbyisme....
Men, jeg har hørt at Coca Cola tenker å bruke den i en ny lettvariant.....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.