< Tilbake til oversikten

Står stille... Motivasjon søkes!!!

mamman til luca sa for siden:

De siste to ukene har ikke vekten rikket seg et eneste gram:(
De første 7 kg var nok bare vann, men gav meg motivasjon. Nå når det står stille, så kjenner jeg motivasjonen og humøret blir litt labert:(

Jeg gir IKKE opp, men jeg bare trenger litt motivasjon!!:o

Jeg spiser ikke mer enn 15 karber om dagen. Drikker masse vann, spiser fett og grønt, og har den berømte ånden:eek: Så regner med jeg er i ketose. (Apoteket her har ikke fått inn stixene enda)

Kan det være at det rett og slett ikke fungerer på meg???

Kitt sa for siden:

Slapp av!:D
7kg er mye det, ikke rart kroppen trenger en pause før den går løs på neste runde!:p
Bruker du målebånd i tillegg? Kan være lurt! Mange går ned i cm selv om vekta står stille!:)

2 uker er heller ikke noe langt platå. Vær tålmodig en stund til du, så skal du se det løsner!:heia:

Litt lesestoff mens du venter!

Nei, bruker ikke målebånd. Men skal måle i morgen tidlig!

Tusen takk for svar! Hvor lenge er det vanlig at dette platået varer da?

MadamMim sa for siden:

Jeg er nettopp ferdig med et platå som varte i 3 uker, men nå har jeg plutselig gått ned 2 kg på ca 1.5 uke... så det går opp og ned dette her, men desidert kjekkest når det går ned, og det fooooort!!!!

Lykke til videre! :heia:

Så utrolig flink du har vert:) Du har jo gått ned masse!!!
Takk for motivasjon:D Føles liksom lettere når man vet flere opplever det samme! Blir jo så utolmodig... Skulle helst vert slank NÅ!!!:D

heidi123 sa for siden:

hjelp, jeg har heller ikke gått mere ned....trenger litt motivasjon

Bollemor sa for siden:

jeg har gått ned kun 6 kg siden 4.jan... Mangler litt motivasjon jeg oxo!
Men snart sommer nå.. få ikke gi oss;)

hanne42 sa for siden:

Hei

å stå stille to-tre uker er helt normalt. Man begynner ikke å snakke om platå før det har gått minst fire uker.

Et tips kan være å øke karboinntaket til ca 20 gram. Spis de ekstra karboene i form av mer grønnsaker.

Hanne

Bollemor sa for siden:

Hva med meg som har stått stille siden januar??

Kitt sa for siden:

Hva har du gjort for å få fortgang i nedgangen, da?
Har du økt karber, kuttet eller økt fett, sett på partystoppere som tomater, ost, brøderstatninger, melkeprodukter, stress.......???

Har du PCOS, lavt stoffskifte, hormonforstyrrelser etc?

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg har ikke kommet så langt ennå, men jeg vil oppmuntre deg til å måle også.

Forrige uke gikk jeg opp 600 gram, men hadde allikevel minket 2 cm rundt magen og 2 cm rundt hoftene. Så da var det jo ikke så ille allikevel. :)

Tuusen takk for motivasjon:D

Og så flink DU er også!:):D

Bollemor sa for siden:

Har prøvd å kuttet ut de typiske partystopperne uten melkeprodukter. Hva skal man spise da ellers?? bruke fløte og rømme og lignede for å få i meg fett. Spiser kanskje ikke så mye i løpet av en dag:S
vill si det har vært utrolig stressete siden januar.. så det er den grunnen jeg trur det har som har påvirket min vektnedgan:(

har lenge tenkt å dra til lege å finne ut om det er noe som er galt med meg..men enda ikke gjort det:)

Kitt sa for siden:

Kan være lurt med en legetime bare for å være sikker på at alt er som det skal. Stoffskifte, hormoner, insulinresistens/dia2, ...... alt som kan sjekkes.
Jeg vil anbefale at du bestiller en legetime så tidlig på dagen som mulig og møter opp fastende. Da kan du få tatt alle blodprøver med det samme og slipper å kommme tilbake for det!:)

Stress er vel en av de tøffeste partystopperene. Særlig fordi det ofte er det som er vanskeligst å gjøre noe med!:p

Masse lykke til videre! Håper du finner ut av ting!:heia:

Bollemor sa for siden:

takk for det:)

lillepernille sa for siden:

Har også stått stille i flere uker før vekta endelig rørte seg igjen :)
Skjønner godt at man blir litt fortvilet etter først å ha gått ned mange kg og til at det bare står bom stille. Har lest litt rundt dette her inne og har inntrykk av at det er vanlig... så jeg fortsatte bare med å gjøre det jeg har gjort hele tiden og nå går det nedover igjen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.