< Tilbake til oversikten

Nybegynnerfeil ..?

Maramara sa for siden:

Har startet opp med lavkarbo og er inne i min fjerde uke.

Er det noen nybegynner feil jeg skal unngå??

Har ikke lest mer enn her på forumet og på nettet. Bor i Sverige og finner ikke noen litteratur på biblioteket her jeg bor.

Rin sa for siden:

Les varedeklarasjonen på matvarer. :) Vær spesielt nøye med produkter som pølse/karbonade/farsegreier, da disse kan være lumske og fulle av tilsatt stivelse.

EmilyB sa for siden:

Haugenbok har mange av bøkene og sender til utlandet også ( tror jeg). Og der kan du utsette betalingen eller bestille på rentefri avbetaling. Elsker den siden.

Noe jeg slet med i starten var å få i meg nok fett.

Trulte67 sa for siden:

drikke nok!
Tror det er det jeg sliter mest med ....

arnakristin sa for siden:

Hei,
Skulle vel tro at du finner noe av Annika Dalquist eller Skaldemann på biblioteket i Sverige.
Her har jeg samlet sammen litt nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Her har du oppskriftsdelen av forumet

Linker til inspirasjon:
Hva har du spist til frokost i dag
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag
Samling av oppskrifter for lavkarbo.no

Matbudsjettet mitt har i alle fall ikke økt ved overgang til lavkarbo, slutt på snop, brus, impulskjøp… jeg har blitt veldig flink til å planlegge og kjøper mesteparten av kjøtt etc i Sverige. I tillegg så blir det jo ikke kastet middagsrester lenger da det er ypperlig til frokost eller lunsj.

Maramara sa for siden:

Takk til alle.

Spesielt Arnakristin for alle bra länker!!!

Thaleia sa for siden:

Haugenbok sender til utlandet, men kan bli dyr porto(tar depositum på 500kr, og av disse tar de frakten) Brukte dem mye da jeg bodde i Norge.
Fant en side de i allefall hadde boken slank med ketolysekuren, har sikkert flere der også.
www.adlibris.com/se/

Maramara sa for siden:

Jeg drikker mer og tror det hjelper, föles slik. :heia:

Det undelig er også, jeg drikker så mye mer allikevell kjennes det som jeg har mindre vann i kroppen :rolleyes: Ikke så svullen i fingrer og fötter.

Trulte67 sa for siden:

Ikke underlig i det hele tatt egentlig. Kroppen holder på vannet hvis den får for lite væske. Hvis den får nok/for mye, så slipper den ut vannet/væske.

Dette er ofte en ond sirkel for mange, fordi man er hoven, drikker mindre for å slippe å bli mer hoven -- og blir enda verre. Hvis man heller innpå masse drikke, så blir man mindre hoven, men det virker så rart....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.