< Tilbake til oversikten

Ny her...

lizzie sa for siden:

Hei

Jeg har fulgt Atkins introduksjonen nå i 2 uker og har gått ned 3 kg hittils, så det er jeg kjempefornøyd med.

Veldig glsd jeg fant dette forumet for her er det mer utfyllende en det er i boka, og jeg har vært her inne og lest nå i ca en uke.

Tar vitaminer og spiser grønnsaker som jeg skal hver dag, men jeg er usikker på om jeg får i meg nok fett, da jeg ikke er spesielt glad i fks fettranden på kotelettene.
Derfor har jeg supplert med et par spiseskjeer oliven olje, selvsagt kaldpresset, om dagen.
Holder det???

Har et spørsmål til som jeg håper noen av dere dyktige her inne kan hjelpe meg med:
I går var jeg og tok blodprøver, og siden jeg er vettskremt for sprøyter besvimte jeg, som vanlig, og etterpå måtte jeg stoppe bilen for og kaste opp, skikkelig ubehaglig med tran og delvis fordøyde vitaminer usj!!!
Etter det har jeg vært svimmel og ør og sånn delvis kvalm uten og måtte kaste opp igjen.

Kan det ha noe med kostholdet mitt for tiden og gjøre?
Lurer fordi jeg pleier og besvime når jeg skal stikkes men har aldri opplevd sånne ettervirkninger før?

Ellers vil jeg bare si at dette er et flott forum.

mofe sa for siden:

Velkommen til deg, lizzie - og gratulerer med bra resultat!! :)

Jeg vet ikke noe om det der med svimmelheten og oppkasten.. det kan ikke være andre ting enn kostholdet? Stressa? Spist lite på morran? Lavt blodsukker? Bare tenker høyt jeg nå.. Sikkert noen som kan svare deg på deg :)

Lykke til videre!

lizzie sa for siden:

Stressa ja det kan man si hater nåler og blod og sykehus...
Litt flaut da jeg er jo en voksen dame ....
Men det er det med at svimmelheten har vedvart og det har jeg aldri opplevd før

mofe sa for siden:

Tenkte litt på om du får i deg nok mat.. siden du nevner olje..

Kanskje det er problemet? :) Det er mange som sliter med å få i seg NOK mat på induksjon, jeg var en av dem :)

lizzie sa for siden:

Jo jeg har nok slitt litt med det , men jeg har ikke vært sulten og spiser meg god og mett uten noen form for sug etter noe annet. men jeg liker ikke rent fett det er derfor jeg lurer på om kosten blir balansert nok. Det blir nok litt lettere nå som jeg skal spise litt mer om dagen iflg stigen.

hittils iallefall har jeg vært veldig fornøyd med og følge atkins, selv om det er en del av de ikke tilatte grønnsakene jeg savner.

smosje sa for siden:

Velkommen Lizzie! :stortsmil

Mila sa for siden:

Velkommen:)

Nille sa for siden:

Hei Lizzie !

Velkommen hit og gratulerer med flott resultat !
Det hørtes ikke greitt ut med den svimle kvalmen din :( Tror kanskje det kan være blodsukkeret ditt som tok seg et stup. Bortsett fra vitaminer og tran, hade du spist frokost ? Det hender jeg blir svimmel og kvalm hvis jeg går for lenge uten å spise.

Hvis du lurer på om du spiser nok kan du godt poste en nøyaktig meny her, så kan vi ta en titt. Det er veldig lett å spise for lite på induksjon. Jeg er på pre-vedlikehold og har fremdeles problemer med å få i meg nok mat ! Jeg må også ta olje i tillegg for å komme opp i riktig mengde. Jeg tar enten avocado olje eller Cocosa Extra Virgin. Sistnevnte får du på helsekosten og den koster 139-149 kroner for et glass. Den er i fast form opptil noen og tjue grader. Har den på kjøkkenbenken og veier opp i en liten skål som jeg spiser med teskje. Ellers kan du spise meierismør på maten (smeltet over brokkoli er knallgodt), steke mat i meierismør, ha fløte i sausen, majones, ost etc. Masse fettkilder utenom fettet på koteletten !!

:D

Vi er her for å hjelpe og støtte hverandre, - så fyr løs !!

THE sa for siden:

Jeg lurer også litt på dette, jamnfør hva som menes med "liberal" -tråden. Holder det med et par ss cocosa virgin som jeg har kjøpt, samt trankapsel, og litt i maten her og der, kanskje mellom 4 og 6 ss om dagen tilsammen (eller nede i 2 av og til), eller hva? Fettfobien er ikke kurert i en håndvending...

THE

snoopygirl sa for siden:

velkommen lissie gøy med bra resultater da....lykke til videre

Fedonisten sa for siden:

Velkommen fra meg også Lissie! :klem:

Skrev velkomsthilsen i denne tråden i går jeg - men den er jo ikke her nå....:confused: Har vel sendt den ut i atmosfæren et sted jeg da tenker jeg... :rodme:

Men men.

Velkommen er du uansett!

:blomster:

Anne sa for siden:

Velkommen til Lavkarbo Lissie

Kjedelig md den kvalmen og svimmelheten, men det kan hende det er omleggingen av kostholdet. Det er flere som får litt reaksjoner sånn til å begynne med, særlig svimmelhet og hodepine. Kvalme er jeg mer usikker på. Husk å drikke masse vann det er veldig viktig. Ekstra viktig i den fasen du er nå, hvor kroppen skiller ut masse avfallsstoffer.

Hvis det er kosten så, gir det seg snart, men prøv å få i deg enda mer grønnsaker enn du får nå. Broccoli monner bra. Damp opp og knask litt ekstra ved siden av maten. det er ganske vanlig å få i seg for lite grønnsaker i den første fasen, til en blir kjent med mengden man kan spise.

Det kan jo være noe annet enn kostholdet og da....

Lykke til:)

Begod sa for siden:

Hvis det er blodsukkret som er årsaken til svimmelheten så vil tilskudd av krom hjelpe.

lizzie sa for siden:

Hei alle sammen, og tusen takk for varm velkomst :D .

I dag er jeg ikke svimmel i det hele tatt, så det kan vel bare være at min innebygde redsel for sprøyter har jobbet på høygir.

Jeg var ferdig med introduksjonen i går og dermed skal jeg nå øke karbo inntaket mitt.
Men det tror jeg nesten blir vanskeligere en intro.
Jeg skal lese oppskrifter her inne i dag og skrive ut en del så det går nok greit det også.

dere virker foressten som en veldig ok gjeng her inne og er flinke til og hjelpeen stakkars nybegynner:p .

Lizzie

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.