< Tilbake til oversikten

Hva er dette for noe rart da? Ang stix

martiana sa for siden:

har kjøpt en ny type stix nå, accu-check tror jeg.. å hvis det er mange timer siden jeg spiste blir det ikke utslag. Tar jeg meg en mat bit blir den rosa/lilla igjen med engang?! :eek:

Kitt sa for siden:

Stiksen gir bare korrekt svar om kvelden, minst to timer etter siste måltid!;)

Dette fordi fett fra maten kan gi falsk positiv, eller andre ting kan gi falsk negativ. Rett etter trening har mange forbrukt alle ketonene til brennstoff og ingen lekker ut i urinen. Det betyr jo ikke at man ikke er i ketose.
Spiser du fet mat og kroppen bruker disse til å danne noen ketoner betyr ikke det at du er i ketose......

For lite væske kan gi kraftige utslag på konsentrert urin osv osv osv....

martiana sa for siden:

kan det bety at jeg spiser for lite.. at ingen ting går i urin for det brukes til forbrenning..:confused:

Yonah sa for siden:

Vel, jeg såpiser i allefall nok( typ stått stille i flere måneder nå) og riktig, men får ikke utsslag.. Så en dag jeg hadde drukket lite sjekket jeg med stixen og da ble den lilla( sånn midt i mellom)... Jeg får ofte ikke utslag pga jeg drikker mye. Om jeg venter to timer etter maten, så har jeg jo gjerne vært på do både 2 og 3 ganger og tisset en liter...

Det er jo heller ikke om å gjort å få en lilla pinne, men gå ned i vekt. Så om du spiser riktig og går ned i vekt, så har jo ikke fargen på pinnen noe å si, det er jo ikke pinnen som får deg ned i vekt;)

martiana sa for siden:

krabber sakte, men sikkert nedover. var ute av ketose 17 mai, da jeg ved en feil drakk 2 glass pepsi:eek: trodde det var pepsi max!! da gikk jeg opp en halv kilo umiddelbart. men de ble borte igjen. er nok litt over gjennomsnittet opphengt i stix. jobber på laboratorium;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.