< Tilbake til oversikten

Lomper

raskall sa for siden:

Her er oppskrift på gode lomper til pølser. Den er inspirert av Dreamy sine grove tekaker:

Lomper

1/2 beger seterrømme
1/2 beger naturell Filadelfia-ost
3 egg
1 ss fiberhusk
Litt kruskakli for å gjøre røra tykkere. Føl deg frem. OBS! Røra blir fort for tykk

Fremgangsmåte:

Sett stekeovnen på 175 grader. Bland alt unntatt kruskaklien til en jevn røre. Spe så med kruskakli til røra har konsistens som litt tykk yoghurt. Spre så ut til ønsket lompestørrelse på smurt bakepapir på bakeplata. Stek i ovnen i 6-7 minutter. Ta lompene forsiktig av bakepapiret og legg dem i en haug, altså som man stabler pannekaker eller vafler. Vips så har du gode lomper til pølsene.

Nannah sa for siden:

Du kan og steke dem i en liten stekapanne. Lager nesten helt like jeg og...men jeg skal jamen teste ut å steke dem i ovn også :)

LilleM0r sa for siden:

Fint! Ser du fant ut av det på egen hånd:)
Nå blir de enkle å finne for oss, gleder meg!

christine76 sa for siden:

Prøvde disse til taco nettopp og de fungerte utmerket. Nam!

raskall sa for siden:

Nydelig. Jeg har 3 stk til overs etter gårsdagens ketolyse-wienerpølser. Da blir det nok Taco i kveld, tenker jeg. :)

TrineG sa for siden:

disse fikk jeg lyst til å lage. Men går det fint å lage de uten kruskakli ?

misslinda sa for siden:

Kan nok lages med mer fiberhusk ;) Skal jeg prøve hvertfall ;)

Herved abbonert ;)

Heidi M sa for siden:

Hvor mange lomper får dere av en slik røre? Fikk plutselig lyst til å prøve. Her i huset er vi flere som spiser lavkarbo, så mulig jeg må doble.....

Heidi M sa for siden:

Prøvde disse nå, fikk 6 lomper av røra. Men må innrømme at disse ikke helt slo an hos meg, de vokste liksom litt i munnen - underlig konsistens syns jeg :-( Fylte den som en tortillalefse med salat, pølse og ost. Kanskje de smaker bedre med noe søtt på, mer som vanlige pannekaker - noen som har prøvd?

marionilona sa for siden:

Går det ann å "rulle" disse lompene uten at de sprekker. Tenker på å bruke de til å lage lakserull (tapas). Altså fylle de med "krem fresh", dill, laks og løk, rulle de og skjære i biter...

Tula sa for siden:

Disse falt i smak her i huset i allefall!
Tusen takk for oppskrift! =)

Og ideen med å bruke de til tapas var genial!
Herved notert. :)

Charlott sa for siden:

Disse funker! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.