Begynte på ketolysekuren i slutten av april, greide å holde meg litt over en uke i strekk før jeg kom ut av ketosen (etter en fuktig kveld på byen, og dagen derpå mat).
På disse dagene (ca. 10 dager),gikk vekta ned hele 7kg!!(fra 110kg til 103kg) og derfor unnet jeg meg denne dagen med litt junk etter "fyllefanten").
Dagen etter denne utskjeiinga, gikk jeg på vekta, og jeg var gått opp 5kg!!(altså til 108kg) På en dag??? Hvordan er det mulig???
Begynte uansett på kuren igjen, og spiste det samma jeg spiste på begynnelsen, og like mye, gikk fort ned til 105kg, men der har jeg stått stille i over 2 uker nå!! Hva gjør jeg galt??
Mitt første delmål var under 100kg til sommerferien i midten av juni, men det kan jeg vel drømme søtt om! :(
Ada-emilie meiner nok at det er kroppen din som held på vatn. Derfor kan ein gå så mykje opp heilt plutseleg. Dersom eg et fy-karbar /sprekk - så held kroppen meir på vatnet, ja. Kroppen blir rett og slett i ulage, slik er det i alle fall hos meg.
Kroppen er ei komplisert mekanisme, så alt går ikkje etter klokka, sjølv om ein gjerne vil det. Det kan vere syklusar, stress etc etc som verkar inn. Så hald deg til rett mat, drikk nok vatn, og ikkje stress, så går det nok seg til etterkvart.
Gerd har skrive eit veldig godt innlegg om tolmod og slankestress - ta deg tid til å lese det! :)
Det er en veldig dårlig idé å skeie ut så tidlig i kostholdsomlegginga! Men som det sies her; det er vann, man legger ikke på seg fem kg fett over natta ;).
Ja, det var det nok.. men er imponert over meg selv at jeg har holdt ut så lenge i det hele tatt, for tålmodighet er absolutt min svakeste side :p
Men bare jeg greier å holde meg nå fremover blir det vel bra :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.