< Tilbake til oversikten

Snack til helgen? Hjelp

Paris sa for siden:

Hei

Jeg skal på tur lag med venner og alle vil ha potetgull og sjokolade. Bare jeg som er i lavkarbo:p Men nå vil jeg ikke begynne dette med å sprekke så tidlig. Kan dere hjelpe meg? Hva bidrar jeg med på godte-bordet? Orker ikke oste-chips. jeg er ikke noe glad i ost egentlig.

Yonah sa for siden:

Ekte baconchips?

Ellers hadde jeg stått over godteseansen og sittet og sett på de andre spise, evt hatt med meg Nannah knekkebrød og en god ost, men nå er du visst ikke ås glad i ost da..

Paris sa for siden:

er det en knekkebrød som er lov? Ost på den måten går helt fint - men ost i mengder (som å gomle ost og oste-chips er litt kvalmende)

Baconchips liker jeg heller ikke:mad:

Jeg er visst håpløs!!

Kjøper meg en avocado og tar sammen med rømme og tomat jeg tror jeg...:o

Yonah sa for siden:

Nannahs knekkebrød inneholder solsikke, sesam, linfrø og kli, kjempegode:D

Veggpryd sa for siden:

Avocado med rømme er veldig godt! :) Spekepølse, god brie og paprika er jo også veldig godt. Skal du prøve deg på litt potetgull - husk å dippe med maaaasse god sæterrømme-dip. :D

Kitt sa for siden:

Kavli sin ferdigskivete ost med rosepepper blir akkurat som potetgull med salt og pepper etter en runde i mikroen!:D
En god rømme- dipp og kvelden er reddet!:spisesnak:sikle:
Selv om du ikke er så glad i dem egentlig!

Carisma sa for siden:

Nøtter er ofte redningen for meg.

Jabba sa for siden:

Ser du går på LCHF....da kan vel peanøtter i små mengden gå an ?

barbasterk sa for siden:

En god spekeskinke kan jo være noe å tygge på, kan ha litt selleri eller noe attåt. Eller er det for mye kh i selleri. Spekeskinke surra rundt avokado båter/staver.

Ferskenbeinet sa for siden:

agurk med en rømmedipp? det er godt det!

R0SA sa for siden:

Kjøp inn bær, pisk krem å ha på, ha gjerne litt nøtter på og. Og eventuelt litt mørk sjokolade.

Da får du kost deg, men på en sunnere måte. :)

Jeg skal ikke snakke for andre, andre får gjøre som de vil, men på helt spesielle anledninger synes jeg det er greit å kose seg med ting som ikke er så bra i altfor store mengder. Det som er bra med denne typen sunn snacks er at man blir raskere mett, enn om man skulle stappet i seg potetgull.

Å sitte å se på at andre sitter og koser seg hadde utgått for min del. Veldig ukoselig.

emgra sa for siden:

Hjemmelaga gele! :D:D d spiste jeg nettopp, å d var supergodt!

smosje sa for siden:

Flyttet kommentaren min til egen tråd, jeg! :)

Paris sa for siden:

Blir den?
Liker bedre å bruke oven ca 10 min. men det går vel for det samme;)

Paris sa for siden:

Problemet er bare at jeg aldri vet når jeg må stoppe med nøtter:p kan spise masse masse...blir avhengig liksom

Hvilke nøtter kan jeg spise? Jeg er allergisk mot valnøtter, hasselnøtter og mandler. Mye kh i nøtter...

Kitt sa for siden:

Jepp, ost med rosepepper blir utrolig digg som potetgull!

Paranaøtter og macadamienøtter har lite karber og er sunne og gode. Finner du salte macadamienøtter i sånn liten boks, kjøp minst to!:D
De er ekstremt vanedannende!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.