Tor Olav sa for siden:
Man skal jo ikke spise ting under bakken, hvordan er det da med charlott løk, purre løk osv?
løk er så godt
Tor Olav sa for siden:
Man skal jo ikke spise ting under bakken, hvordan er det da med charlott løk, purre løk osv?
løk er så godt
Kitt sa for siden:
Bare spis all slags løk, du, men begrense mengdene. :D
Rin sa for siden:
Men sjalottløk har visst hårreisende mye høyere karbohydratinnhold enn vanlig løk - ifølge www.matvareguiden.no/matvare557.asp :rolleyes:
Ferskenbeinet sa for siden:
i følge bama har sjalottløk 5,7!
Purre er lavest av løkene med sine 3,6g
manne sa for siden:
Et eller annet sted leste jeg at løk ikke oppfører seg som vanlig karb i kroppen. Nå finner jeg det selvfølgelig ikke igjen.
Er det noe i det eller skrev vedkommende feil?
Paris sa for siden:
Nei var det ikke en artikkel her inne om det i høst?
Kitt sa for siden:
Joda, det var en tråd om dette. Bare se her!
StrAngel sa for siden:
Mitt bidrag til forumet :)
Blekksprut med løk og chili
Du trenger følgende:
Blekkspruttubene ligger oftest i frysedisken. Ta opp et par og tin dem under varmt lunkent vann til de er fri for is og kjennes myke ut. Kutt dem opp i passende biter. Fosskok dem i 2-3 minutter.
Ta litt olje i wok'en og bland med chiliposteien.
Ha i løken som du på forhånd har kuttet opp i store biter (alt etter hva du liker). Etter en stund har du i blekksprutbitene. Når dette har godgjort seg har du i en eller to spiseskjeer med kokosmelk. Bland dette godt sammen.
Jeg for min del spiser dette uten noe annet til da jeg ikke tar sjanser i starten av ketolysen. Før brukte jeg ris, noe jeg ikke kan nå. Men et par dusker med broccoli kan jeg tenke meg funker ok.
Bón apetít! :)
PS: Jeg ber om unnskyldning om dette kom på feil plass i forumet. Bare si ifra så lærer jeg :)
Ferskenbeinet sa for siden:
Legg det ut der det står oppskrifter heller, her er det ingen som finner den igjen da dette er en tråd om løk!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.