< Tilbake til oversikten

Trenger litt hjelp her ...

Catwoman sa for siden:

Jeg var med i en alvorlig bilulykke noen år tilbake, og har mange nerve og skjelett skader. Så løping er utelukka kan man si.. Jeg svømmer endel, men skulle gjerne ha prøvd og stramme opp litt her og der:o
Tips??

Fryda sa for siden:

Har du prøvd pilates? en dame som heter Mari Winsor har gitt ut en haug med pilatesdvd'er, der er det litt av hvert for en hver smak - og hva man vil stramme opp :p Hun har blant annet en for rumpe/lår og den kan jeg love deg kjennes (og virker i alle fall på meg) Det som er snopt med dvd'ene er at hver runde er ikke så lang, så du kan selv sette sammen etter som hvor mye du klarer og vil trene hver dag. Vet ikke om det er lov å si det høyt, men jeg fant de liggende ute på nett og lastet de ned på en, to, tre :)

Catwoman sa for siden:

Takk for tipset! Det skal testes:D

aliasdictus sa for siden:

Oppstramming skjer vel mest effektivt når man fjerner det som ikke er stramt. Og det ligger utenpå musklene. Dvs at det er smart å stramme opp musklene, og samtidig fjerne litt isolasjon utenpå, da strammer man virkelig opp :)

I så måte vil jeg anbefale styrketrening. Bygger figur, øker forbrenning, gir bedre holdning etc. Så hvis du ikke er forhindret fra å trene med vekter, så ville jeg absolutt undersøkt mer om styrketrening. For så vidt er pilates også styrketrening, og veldig bra på sin måte, spesielt fordi det er fokus på å styrke kjernemuskulatur.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.