Tor Olav sa for siden:
i lav carbo ølen til tuborg for eksempel, er det neon som veit hvor mange carb det er der ?
Hørte også noe rykter om at corrona er carb fritt, noen som veit?
hva er det mest carb fattige ølen mann får tak i?
Tor Olav sa for siden:
i lav carbo ølen til tuborg for eksempel, er det neon som veit hvor mange carb det er der ?
Hørte også noe rykter om at corrona er carb fritt, noen som veit?
hva er det mest carb fattige ølen mann får tak i?
Mill sa for siden:
Hei :)
Satt akkurat og tenkte på det samme, og har googlet litt:
WikiAnswers (inkludert Corona)
Én kan nok være greit, det har jeg prøvd uten å gå ut av ketose, men hvor mange flere som er lurt vet jeg ikke...
Håper dette hjalp, tror nok jeg må ta meg en øl selv i kveld ;)
fiskedame sa for siden:
Hansa har et lavkarboøl. Navnet på ølet er Ultra. På boksen står det at det inneholder 1 g karbohydrat pr 100 ml.
Mill sa for siden:
Ser også at Redlight skal være både lavkarbo og relativt godt (har ikke prøvd enda, men skal se etter den i morgen!) :)
Tok meg en 0.33 Carlsberg (2,5 karber per 100 ml) i sta, og den smakte litt rart... Smaker øl annerledes når man er i ketose?
Runegutt sa for siden:
Mack Artic Lite, 1g karbo/100g øl= 4 bokser/døgn og ikke flere karber det døgnet.
Mack Lite (uten artic) må vel regnes som overjordisk grønnsak: Står høyt i hylla, og boksen er grønn. Ergo burde dette være fint i alle lavkarbokostholdsfilosofier.
Gracella sa for siden:
:D:D:D
Finnene har et par skikkelige lavkarboøl med kun 0,3 gram karber pr 100g.
Khauro lite (eller noe slikt) - vil tro at de har noe av det samme ølet i Sverige.
Redlight selges vel ikke mer??
Tror at de fleste Lite-ølene i Norge har rundt 1g karbo på 100g, så for min del blir det bare en boks i ny og ne.
Ferskenbeinet sa for siden:
tuborg har og 1g pr 100g
åhh mack, gleder meg til jeg skal på tur til nordnorge i sommer!
Licota sa for siden:
Jeg syns Tuborg LITE sin er god, og det blir ca 5g karbohydrater på en boks, og det er overkommelig. Jeg klarer meg lenge med en boks jeg :).
drikker as we speak :D Sommer!
Kula sa for siden:
Redlight finnes ikke på det norske markedet lenger. Jeg drakk det noen ganger, selv om jeg syns det var svært "tynt". Men, det var øl med svært lite maltose.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.