Hei alle kloke hoder her inne på lavkarbo, og takk for all nyttig informasjon og tips som er å finne her. Det jeg spør om er sikkert spurt om før, men nå hadde jeg bladd meg 12 sider bakover her uten finne noe, så da spør jeg igjen :p.
Jeg jobber som sykepleier og kommer dermed veldig tett på folk. Føler meg nesten avhengig av å bruke sukkerfire pastiller eller tyggis på jobb. Kan ikke risikere å gå rundt med dårlig ånde. Vil dette bli et stort problem, jeg har hatt positive ketosestix siste halvannen uke. Kan bruken av dette likevel holde meg igjen i vekt og ikke minst cm? Er det noen som har noen gode tips til alternativer til slike produkter?
Takk for tips :). Må sjekke ut i morgen på apoteket hva de har av utvalg, og hva de ulike produktene er søtet med. Kjøpte en pakke SB12 tyggis her en dag, men kan ikke finne den igjen. Det var jo søtstoffer i den også, men kan ikke huske hva det var.
Takk for svar :). Spør om dette for jeg er så ambivalent til kunstig søting. Ser noen mener at det kan hindre vekttap, mens andre ser ut til å kunne bruke det uten problemer. Får bare prøve meg litt fram. Tyggis er jo enklest å ha med i lommen nå jeg er på jobb, skal grave frem SB12 tyggisene nå. De trenger man jo ikke bruke så ofte heller, skal vel virke over litt tid. Er sikkert litt overnervøs for dette med dårlig ånde også nå i forhold til ketose, men mannen har ikke klaget så det er sikkert greit ;). Han kom forøvrig hjem fra sjøen en og en halv uke etter at jeg hadde beg på lavkarbo, så kanskje det var over da?
Spør om noen lukter neglelakkfjerner/aceton av deg. Det hjelper ikke å tygge noe tyggis fordi det lukter av deg, ikke bare munnen din. Å drikke mye vann for å vanne det ut er sikkert lurt. Mange er kvitt lukta etter noen dager.
:D har spurt mannen, han sier det ikke lukter noe.... men etter fire uker på sjøen sier han kanskje hva som helst ;)... Ingen andre som har kommentert noe, sikker på at noen i familien hadde gitt beskjed dersom jeg stinka.
Jeg har også hørt at persille fungerer bra mot dårlig ånde, slik at om man hiver litt persille i omeletten om morgenen så hjelper det ut over dagen :) Synes dette fungerer fint de gangene jeg har persille i hus! Er jo verdt et forsøk ettersom det er noe som er helt lovlig å spise.
jobber å som sykepleier og skjønner godt hva du mener. Men trøsta får være at dårlig ånde går over. SB12 munnsykkevann e effektivt. så finnes det tyggis som heter "SPRY" på helsekost som det ikke er farlige søtstoffer i :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.